Seyahat odaklı sosyal medya kanaat önderlerinin deneyimleri hakkındaki görüşlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı seyahat konusunda Instagram aracılığıyla paylaşım yapan sosyal medya kanaat önderlerinin deneyimleri hakkındaki görüşlerini incelemektir. Fenomenoloji çalışması olarak desenlenen araştırmanın katılımcıları, on iki sosyal medya kanaat önderidir. Araştırma verileri, çevrim içi ortamda gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmeler, yansıtmalı araştırmacı günlüğü ve belge incelemesi teknikleriyle toplanmıştır. Toplanan veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Analiz sonucunda sosyal medya kanaat önderlerinin yaşantı ve algılarını tanımlayıcı temalara ulaşılmıştır. Elde edilen bulgular, üç ana tema çerçevesinde yorumlanmış ve katılımcı ifadelerinden oluşan doğrudan alıntılara yer verilerek sunulmuştur. Araştırmanın sonuçlarına göre; sosyal medya kanaat önderi olmak, sorumluluk ve yetkinlik gerektiren bir meslektir. Sosyal medya kanaat önderleri marka ve tüketici arasında ara bulucu rolündedir. Bu mesleğin katılımcılar tarafından deneyimlenen zorlukları; iş yoğunluğu, onaylanma ihtiyacı ve izlenim yönetimidir. Sosyal medya kanaat önderlerinin markalarla çalışma sistemleri; ücretli ortaklık ve ürün/hizmet karşılığı tanıtımdır. İş birliklerinin başarılı olması için marka imajı ve sosyal medya kanaat önderinin yarattığı izlenim arasında uyum sağlanması önemlidir. Sosyal medya kanaat önderlerinin markalardan beklentisi markayı temsil edecek doğru kişilerle çalışmaları yönündedir. The aim of this research is to examine Instagram travel influencers' views on their experiences. Participants of this research, which designed phenomenology method, consist of twelve influencers. The data was collected by semistructured interviews which were conducted online, as well as reflective journals and document review techniques. The data was analysed using content analysis method. The analysis provided the themes that define the experiences and perceptions of influencers. The findings were interpreted within the framework of three main themes and were presented with direct citations from participants' statements. Findings of the research suggest that being an influencer is a job that requires responsibility and competence. Influencers have a mediating role between the brands and the consumers. The difficulties experienced by the participants about their jobs are workload, need for approval and impression management. The general means for collaborations between brands and influencers are paid partnership and barter collaborations. In order for collaborations to be successful, the brand image being consistent with the impression created by the influencer is vital. Influencers' expectation from brands is to work with suitable influencers that are better able to represent the brand.
Collections