İnternette kültür adaptasyonu: Türkiye ve Azerbaycan alışveriş siteleri üzerine bir içerik analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsanlar yaşamları boyunca edindikleri kültürün etkisiyle kararlar alır. Bir tüketici olarak gördükleri her bireyin tercihi olmak isteyen işletmeler ise, üretimden dağıtıma kadar pazarlamanın her alanında kültürel farklılıkları dikkate almak zorundadırlar. İnternetin küresel olarak erişilebilir bir iletişim ortamı olarak yükselişi, web sitelerini kültürel farklılıklara göre ayarlamayı gerektirebileceği için şirketler için yeni zorluklar ortaya koymaktadır. Bu açıdan, kültürel adaptasyon, başarılı olmak isteyen şirketler için önemli bir strateji haline gelmiştir.Bu çalışmanın amacı, internet sitelerinin farklı kültürlere adaptasyonunu araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda Azerbaycan ve Türkiye'deki internet alışveriş sitelerinin kültürel adaptasyonu Hofstede'nin ve Hall'un kültürel boyutlarına göre Matsuo'nun çerçevesi kullanılarak kapsamlı olarak analiz edilmiştir. Bu kapsamda Türkiye'den 20 ve Azerbaycan'dan 20 olmak üzere toplam 40 internet sitesi içerik analizi yöntemi ile karşılaştırılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, Türkiye'deki internet siteleri kültürel özelliklerin adaptasyonu açısından Azerbaycan sitelerine göre daha yüksek performans göstermiştir. Beklenenden farklı olarak Türkiye'deki internet sitelerinde kolektivizm sembollerine daha az yer verilirken bireysel özellikler daha çok ön plana çıkmaktadır. Azerbaycan'daki internet sitelerinde de benzer sonuçlara rastlanmıştır. Türk toplumu güç mesafesi aralığı geniş olan toplumlardandır ve bu durum internet sitelerine de yansımıştır. Azerbaycan sitelerinde ise daha düşük sonuçlara varılmıştır. Her iki ülkenin insanları belirsiz durumlardan kaçınma eğilimindedir. Yapılan araştırmada bu eğilimin internete de taşındığı görülmektedir. İşletmeler tüketicilere daha net ve açık teklifler vererek, onları belirsiz durumlara sokmaktan kaçınmaktadırlar. People make decisions based on the culture they have acquired throughout their lives. Businesses that want to be the preferences of every individual they see as a consumer have to take into account the cultural differences in every aspect of marketing from production to distribution. The rise of the Internet as a globally accessible communication environment poses new challenges for companies as it may require adjusting websites for cultural differences. In this respect, cultural adaptation has become an important strategy for companies that want to succeed.The purpose of this work is to study the adaptation of web sites to different cultures. In accordance with this purpose, using Matsuo's frame we comprehensively analyzed cultural adaptation of shopping websites in Azerbaijan and Turkey in respect to Hofstede and Hall's cultural dimensions. By using content analyzing methodology totally on 40 websites and by comparing observed categories with previously formulated hypothesis it has been able to get results below. Turkish websites from the aspect of cultural features adaptation have shown higher performance compared to Azerbaijanian websites.Differing from our expectations collectivism symbols are given less priority on Turkish websites, mostly personal traits are coming to the fore. On Azerbaijanian websites similar results have come across. Turkish society is one of those, where power distance is large, and this has been reflected on websites. But on Azerbaijanian websites the lower results has been come to. In both countries people are inclined to avoiding uncertain circumstances. The reflection of this to the Internet also can be noticed in accomplished survey. Companies, by giving clear and obvious offers to consumers, avoid putting them in uncertain situations.
Collections