İş ve teknik eğitim derslerinde tekstil ve dokumadan yararlanma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
11 YÜKSEK LtSANS TEZ ÖZÜ tŞ YE TEKNİK EĞİTİMİ DERSLERİNDE TEKSTİL VE DOKUMADAN YARARLANMA Selda Kocabıyık Resim-iş Eğitimi Anasanat Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ekim, 2001 Danışman: Yard. Doç. Dinçer özen `îş ve Teknik Eğitimi Derslerinde Tekstil ve Dokumadan Yararlanma` adlı Yüksek Lisans tezinde, tekstil ve dokuma nedir?, tekstil ve dokumanın üretimi, sanat açısından nerelerde kullanıldığı, sınıf içi çalışmalarda öğrencilerin biçimlendirme işlerinde iplik ve kumaş parçalarından yararlanarak yaratıcı çalışmalar ortaya koymaları, temel tasarım öğelerini öğrenerek yaratıcı düşünmeyi öğrenmeleri için tekstil ve dokumadan nasıl yararlanacakları araştırılmıştır. Giriş bölümünde İlköğretim Okulları îş ve Teknik Eğitimi dersinin önemi, amaçlan, genel ve özel amaçlan, dersin gelişimi doğrultusunda hangi ünitelerde tekstil ve dokumadan yararlanılacağı, öğrencilere tekstil ve dokuma ile neler kazandırılacağı, iş ve teknik eğitim derslerinde tekstil ve dokumanın kaçıncı sınıf öğrencilere gösterileceği ve temel tasarım öğelerinin konulan açıklanmış, tarama modeli uygulanmıştır. Bölüm ikide ise tekstil ve dokuma, tekstil ve dokumanın tarihçesi, eğitimdeki önemi, temel tasarım öğeleri, yaratıcılık; ilköğretim okulları îş ve Teknik Eğitimi derslerinde tekstil ve dokumadan yararlanarak öğrencilere hem eğlenerek hem de öğrenerek yaratıcı çalışmalar, bilgiler ve örnek çalışmalar aktanlmıştır. Ill ABSTRACT In this thesis, which is entitled as 'Textile and Weaving in Work and Technical Education Lessons`, the meaning of textile and weaving, the production of the textile and the weaving, the usage of the textile and the weaving in art, how students benefit from textile and weaving for producing creative studies by using thread and cloth pieces in shaping works, how to think creatively by learning the basic design components have been searched. In the introduction part, the importance of Work and Technical Education (Trainius) Lessons in Primary Schools and its private and general goals were emphasized. Furthermore, in which units the textile and weaving will be utilized, the benefits of the textile and the weaving for the students, in which classes the textile and weaving will be taught and the content of the basic design components were explained, scanning method have been applied. The second part, the history of textile and weaving, its importance in education, the basic design components, creativity, creative studies, information and sample studies have been given to the students by being trained and enjoyed in Technical Education Lessons in primary schools.
Collections