Üniversite öğrencilerinin sosyal destek düzeylerinin bazı kişisel özellikleri ve sosyal beceri düzeyleri ile ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZÜ Göktuğ ALTUNBAŞ Eğitimde Psikolojik Hizmetler Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eylül 2002 Danışman: Y.Doç.Dr. A. Sibel TÜRKÜM Bu araştırmada; üniversite öğrencilerinin cinsiyet, ikamet durumu, sosyal etkinliklere katılma durumu ve sosyal beceri düzeylerine göre sosyal destek algı düzeylerinde farklılaşma olup olmadığı araştırılmıştır. Bu amaçla 2001-2002 eğitim öğretim yılında Anadolu, Ankara, Hacettepe ve Uludağ Üniversitelerinde öğrenim gören 454 öğrenci, araştırma grubunu oluşturmuştur. Araştırmada; öğrencilerin aileden ve arkadaşlardan algılanan sosyal destek düzeyleri Eskin (1993) tarafından Türkçe'ye uyarlanan `Aile ve Arkadaşlardan Algılanan Sosyal Destek Ölçeği`, sosyal beceri düzeyleri Yüksel (1998) tarafından Türkçe'ye uyarlanan `Sosyal ` Beceri Envanteri` ve sosyodemografık özellikleri de araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu ile toplanmıştır. Bulgular incelendiğinde; kız öğrencilerinin aileden ve arkadaşlardan algılanan sosyal destek düzeyleri, erkek öğrencilere göre anlamlı derecede yüksek görünmektedir. İkamet durumları açısından öğrencilerin aileden algıladıkları sosyal destek düzeyleri karşılaştırıldığında anlamlı farklılık bulunmamıştır. Ancak, yurtta kalan öğrencilerin hem sadece arkadaşlardan algılanan sosyal destek, hem de aileden ve arkadaşlardan birlikte algılanan toplam sosyal destek düzeyleri diğer ikamet durumunda olan öğrencilere göre daha yüksek bulunmuştur. Ayrıca, etkinliklere katılma durumları karşılaştırılan öğrencilerin ne ailelerinden, ne arkadaşlarından, ne de her ikisinden birlikte algıladıkları sosyal destek düzeyleri anlamlı bulunmamıştır. Yüksek sosyal beceriye sahip olan öğrenciler düşük ve orta düzey sosyal beceriye sahip olan öğrencilere göre daha fazla aileden ve arkadaşlarından sosyal destek algılamışlardır. Araştırmadan elde edilen bulgular, daha önceden yapılmış çalışmalarla birlikte yorumlanmış ve Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanıyla ilişkilendirilerek tartışılmıştır. IV ABSTARCT In this study, it was examined whether their social support perceptions level according to sex, residence, participation in social activitiy and social skill level of university student shows differences or not. At 2001-2002 Educational Term, 454 student who are educated at Anadolu University, Hacettepe University, Uludağ University, Ankara University form this study group. To determine levels of the social support which is perceived from family and friends of the students `Perceived Social Support From Family, From Friends` which is adapted to Turkish by Eskin (1993) was used. Data which are concerned social skill levels were measured with `Social Skill Inventory` which is adapted to Turkish by Yüksel (1998). Personal Information Form was determined by studier for being informed about social demographic variables which are determined in the study problem. When the results were investigated; social support levels of girl student were perceived from their families and friends were found meaninful than that of boy students.In view of their residence, it was not found meaningful on social support which is perceived by university students from their family. But, social support levels perceiving from both their friends and teheir family and friends of students who stay in hostel were found higher than students who stay in the other residence. On account of participating in activities, compared students, perceived neither from family and friends nor both of them together were not found meaningful. Students who has high social skill had perceived more social support than students who has low and medium level social skill. Results which are obtain from this investigation were interpreted with performed early studies and were discussed by attaching psychological information and Guidance.
Collections