MLO ve teknoloji okullarında başarılı bilgisayar entegrasyonunu etkileyen etkenler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
YÜKSEK LİSANS TEZ OZU MLO VE TEKNOLOJİ OKULLARINDA BAŞARILI BİLGİSAYAR ENTEGRASYONUNU ETKİLEYEN ETKENLER Ömer KAÇMAZ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eylül 2002 Danışman : Doç. Dr. Ferhan ODABAŞI İnsanlığın özlenen yaşam düzeyine ulaşması, yeni yaşam biçimlerinin gerektirdiği davranışları kazanması ile mümkündür. İşte bu noktada eğitim ağırlıklı olarak gündeme gelmektedir. Planlı eğitimin bir aracı olarak eğitim teknolojisi eğitime yeni olanaklar getirmektedir. Bu nedenle teknolojinin bütün yönleriyle geliştirilmesi, yaygın hale getirilmesi ve etken bir biçimde kullanıma sunulması özel bir değer taşımaktadır. Böylece eğitimciler teknolojinin bu yeni öğretim teknikleri, yönetim metotları ve herkese açık, çeşitli kaynaklardan etken biçimde yararlanabildikleri takdirde bugünün eğitim sorunlarını çözmede büyük basanlar gösterebilirler. Bu araştırmanın amacı; Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Kütahya ilindeki Mlo ve To okullarında bilgisayar dersine giren öğretmenlerin eğitimde bilgisayar kullanım alanlarındaki bilgi düzeylerinin, kullanım düzeylerinin ve bilgisayar dersine giren öğretmenlere göre bilgisayar eğitimini etkileyen temel faktörler neler olduğunun tespit edilmesidir. Kütahya' daki Müfredat Laboratuar Okulları ve Teknoloji Okullarının bilgisayar dersine giren öğretmenleri araştırmanın evren ve örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmayla ilgili tüm hesaplamalar ve istatistiksel çözümlemelerin gerçekleştirilmesinde Anadolu Üniversitesi Bilgi İşlem Merkezinde bulunan SPSS paket programından (Statistical Package for the Social Sciences) yararlanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde yüzde teknikleri kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına dayalı olarak şu sonuca ulaşılmıştır: Araştırmanın ortaya koyduğu bulgular ışığında okullardaki başarılı bilgisayar entegrasyonunu etkileyen etkenler yönetimin desteği, donanım (bilgisayar) eksikliği, yetişmiş personel desteği, donanım şartlan, okul aile yönetim işbirliği, maddi imkanlar, öğrenci motivasyonu, öğrenme güçlüğü ve yeniliğe dirençtir. ABSTRACT In order for the humanity to reach an intended life, they need to acquise the behaviours which are significant for new live formats. Education technology provides new possibilities for education as a device of planned education. There fose, it's very important to have technology develope, make common and offer it to education. This, educators will be able to solve the problems of today's education when they have benefit from new teching methods, education styles and managing methods of technology. The aim of this research is to determine the basic factors that effects computer education according to teachers of computer lessons and information degrees, usage degrees of computer in use by teachers at education by those teachers at MLO and TO schools in Kütahya which are all belongs to M.E.B. the teachers of the computer lesson at MLO and TO (schools) are the universality and instance of the research. In order to obtain statistical solutions and all accounts about research, SPSS pack programs which are Anadolu Universty information precess center are used. For the aim of to solve the datas, there used percentage - technics. This conclusion is arrived according with the finding of the research: By the means of the findings which are determined via the research, the factors effects successfully integration for computer are, the support of management, the lack of hardware (computer), trained staff support, the conditions of hardware, the accompany of the school, family and management, economical possibilites, student motivation, learning difficulties and refusing alteration.
Collections