Guessing unknown vocabulary in context: A study on the effectiveness of post primary classes
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Dil öğretimi alanında yapılan araştırmalar, öğrenilen dile hakim olmak ve dili etkin bir şekilde kullanabilmek için bir takım stratejiler kullanılması gerektiğini ortaya koymaktadır. Bu bağlamda yapılan bu çalışmada, ilkokul eğitiminden sonra hazırlık sınıfına devam eden 8. sınıf öğrencileriyle ilkokul eğitiminden sonra hazırlık okumayarak 8. sınıfa devam eden öğrencilerin, bir okuma parçası içinde geçen bilinmeyen kelimelerin anlamlarını tahmin etme başarıları arasında anlamlı bir fark olup olmadığı araştırılmıştır. Eskişehir Özel Atayurt Okulları 'nda hazırlık okuyarak 8. sınıfa devam eden 15 öğrenciyle, hazırlık okumayarak 8.sınıfa gelen 15 öğrenci bu çalışmaya denek olarak katılmıştır. Her iki grup öğrencilerinin bir okuma parçasında geçen bilinmeyen kelimeyi tahmin edebilme seviyelerinin belirlenmesi için, çalışma öncesinde, içinde kavrama, çoktan seçmeli ve kelime tahmini sorularının bulunduğu bir ön test verilmiştir. Yapılan istatiksel incelemede, eğitimden önce her iki grup öğrencilerinin bilinmeyen kelimelerin anlamını tahmin etme başarılarının aynı seviyede olduğu görülmüştür.Ön testin ardından bir ay sürecinde on altı ders saati boyunca her iki gruba üç okuma parçası kullanılarak bilinmeyen kelimeleri bağlam içinde tahmin etme stratejileri eğitimi verilmiştir.Eğitim öncesi ön test olarak verilen test eğitim sonrası son test olarak verilmiş ve ön test ile son test skorları arasında anlamlı bir fark olup olmadığı `t tesf kullanılarak tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre ; hazırlık okuyarak 8. sınıfa devem eden öğrencilerin hazırlık okumadan 8. sınıfa devam eden öğrencilere oranla, bilinmeyen kelimelerin anlamlarını bağlam içinde daha etkili bir şekilde kullandıkları ortaya çıkmıştır.Bu sonuçla, ilkokul eğitiminden sonra alınan hazırlık eğitiminin öğrenciyiIll öğrenme stratejilerinin kullanılmasında daha etkin bir hale getirdiği hipotezi doğrulanmıştır. IV ABSTRACT This study aimed at investigating the possible difference between the 8th grade students who attended prepatory class after the primary education and the 8th grade students who did not attend prepatory class, in applying guessing meaning from context strategies. The data was collected through a pre and post test. After the pre test had been applied, the students were taught how to use the guessing unknown words from context strategies in a reading passage for sixteen class-hour. Then the pre-test was applied as the post-test in order to determine both the effectiveness of the strategy training and the possible difference between the scores of the two groups. According to the statistical results, the students who attended prepatory class used guessing unknown vocabulary from context strategies more efficiently than the students who did not attend prepatory class. The results indicate that prepatory class education enables students to use the guessing vocabulary from context strategies efficiently.
Collections