Sınıf öğretmenlerinin öğretim etkinliklerinin planlanmasına ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZÜ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ Seher Karaalp İlköğretim (Sınıf Öğretmenliği) Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Haziran, 2003 Danışman: Prof.Dr. Ersan Sözer Eğitim toplumların sosyal gelişme ve ekonomik kalkınmasında önemli bir yere sahiptir. Sosyal gelişme ve ekonomik kalkınmanın yeni gereksinimleri karşısında eğitim sisteminin, ülkenin sosyo-kültürel, teknolojik ve ekonomik gelişme ve kalkınmasına destek verecek bireyleri yetiştirme görevi vardır. Bu denli önemli bir görevin gelişigüzel gerçekleştirilmesi söz konusu değildir. Bu nedenle, eğitim-öğretim etkinlikleri planlı yürütülmesi gereken etkinliklerdir. Bunun için, öğretim programlan öğretmenlerce planlanarak uygulamaya dönüştürülür. Böylece, planlanmış bir öğretimin sonucunda sosyal, ekonomik ve eğitsel amaçlara ulaşmak olanaklı olabilecektir. Öğretimin planlanması, önceden belirlenen amaçlara ulaşmayı, etkinlikleri uygulama ve değerlendirme süreçlerini kolaylaştırır. Bunun için, öğretmenlerin öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olarak yetişmiş olmaları eğitsel ve yasal yönden bir zorunluluk olmaktadır. Bu araştırma, öğretimin planlanması konusunda öğretmenlerin görüş ve önerilerini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın amacına uygun olarak toplanan veriler ilgili yerli ve yabancı kaynaklar ile anket sonuçlarına dayanmaktadır. Araştırmanın genel evrenini, Türkiye'de Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma evrenini ise, 2001-2002 öğretim yılının n. döneminde Kütahya il merkezindeki37 resmi ilköğretim okulunda görev yapan 426 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Uygulanan anketlerin %90 oranında geri dönüşü gerçekleşmiştir. Anketin birinci bölümünü oluşturan ve öğretmenlerin kişisel bilgilerini ortaya koyan bağımsız değişkenlere göre; ikinci, üçüncü, dördüncü, beşinci, altıncı ve yedinci bölümde yer alan ve bağımlı değişken olarak kabul edilen önermelere verilen yanıtların çözümleri bilgisayar ortamında gerçekleştirilmiştir. İstatistiksel çözümlemelerde SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) paket programından yararlanılmıştır. Veri toplama aracının ikinci, üçüncü, dördüncü, beşinci, altıncı ve yedinci bölümde yer alan önermelerin her birine verilen yanıtların sayı ve yüzdelikleri alınmıştır. Bunların yanında bağımlı ve bağımsız değişkenler arasında ilişki olup olmadığını belirlemek için veriler khi kare (X2) tekniğine göre çözümlenmiş, değişkenler arası ilişki miktarını belirlemek için C (Contingency) değerleri bulunmuştur. Değişkenler arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığının belirlenmesinde ise.05 anlamlılık düzeyi benimsenmiştir. Anketin sekizinci bölümünde yer alan ve sınıf öğretmenlerinin geleceğe yönelik önerilerini belirleyen verilerin çözümlenmesinde frekans sayımı ve yüzdeliklerden yararlanılmıştır. Yapılan veri çözümlemelerinden sonra şu sonuçlara ulaşılmıştır:. Sınıf öğretmenlerinin öğretim etkinliklerinin planlanmasına ilişkin genel görüşleri, plan hazırlama, uygulamaya, değerlendirmeye, planlama eğitimine ilişkin görüşleri genelde olumludur.. Sınıf öğretmenleri öğretim etkinliklerinin planlamasına ilişkin sorun yaşamadıklarını ve hizmetiçi eğitime gereksinimleri olmadığını belirtmişlerdir. uı ABSTRACT THE VIEWS OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS OVER THE PLANNING OF TEACHING ACTIVITIES Seher Karaalp The Department of Primary School (Class Teaching) Anadolu University Graduate School of Educational Sciences Institude, June, 2003 Advisor : Prof. Dr. Ersan Sözer Education has an important place in society's social development and economic improvement. Towards the new necessities of social development and economic improvement, education system has the duty of training of people who will support the technological, economic, socio-cultural development and improvement of the country. It is undeniable that such a significant mission can not be haphazardly carried out. For this reason, teaching-learning activities are the ones that require planning. Therefore, the syllabi are planned by teachers and transformed into teaching. As a result of planned education, it would be possible to attain the social, economic and educational objectives. The planning of the education facilitates the attainment of objectives planned earlier, the application of activities and evaluation processes. In order to do this, it should be imperative, both educationally and legally, that teachers be trained having the capabilities of teaching planning, application and evaluation. This study was carried out to reveal the views and suggestions of teachers on the teaching planning. The data gathered and appropriate for the goals of the reseach are all besed on the data gathered from the related domestic and foreign resources and a questionnaire. The primary school teachers working for National Education Ministry are comprising the subjects for the study. However, the study subjects for this reseach are 426 primary school teachers in 37 state schools in Kütahya city-center who are teaching in the second semester of 2001-2002 academic year. IVThe analysis of data were fulfilled through computer according to the responces of teachers of independant variables comprising the first part of the questionnaire and reveal their individual knowledge. The second, third, fourth, fifth, sixth and seventh parts of the grading scale comprising the dependant variables were also analyzed via computer assistance. In statistical analysis, the SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) program was utilized. The amount and frequency of each of the responces to the statements were calculated in the second, third, fourth, fifth, sixth and seventh section of the scale. In order to determine whether there is a significant relationship between the dependant and in dependant variables the data were analyzed throught X2 and to detect the amount of relationship among variables the contingency figures were calculated. The.05 significance level was considered to determine the sidnificant difference among variables. The frequency accouting and percentage calculations were used in the analysis of the data revealling the future suggestions of teachers in the eighth section of the questionnaire. The analysis of the whole data suggests:. In general, the views of primary school teachers are positive to the planning of teaching activities, preparation of plan, application, assessment and education for planning.. The primary school teachers state that they have no problem on planning the teaching activities and there is no need for in-service-training. ^WKSttdrSte
Collections