Sanat eğitiminde renk ve Anadolu Güzel Sanatlar Lİselerinde uygulanışı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
11 DOKTORA TEZ ÖZÜ SANAT EĞİTİMİNDE RENK VE ANADOLU GÜZEL SANATLAR LİSELERİNDE UYGULANIŞI Lale ALTINKURT Güzel Sanatlar Eğitimi (Resim-iş Öğretimi) Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ağustos 2003 Danışman: Prof. Oya KINIKLI Bu araştırmada, Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde çalışan resim öğretmenlerinin, renk öğretimindeki görüşlerinin, çektikleri güçlüklerin ve eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma evrenini 2001-2002 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı 43 Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri resim bölümü öğretmenleri oluşturmuştur. Araştırmanın çalışma evrenini ise 2001-2002 eğitim- öğretim yılı bahar döneminde Lise 3. sınıfı bulunan 19 Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Resim bölümünden 102 öğretmen oluşturmaktadır. Öğretmen evreninin %76,4'ünden kullanılabilir veri elde edilmiştir. Araştırmanın belirlenen amaca ulaşması için gerekli olan veriler araştırmacı tarafından geliştirilen `Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde Görev Yapan Öğretmenlerinin Renk öğretiminde Uyguladıkları Yöntem ve Teknikler Hakkındaki Görüşleri` anketi ile toplanmıştır. Araştırmada veri toplama araçları ile toplanan verilerin çözümlenmesi aşamasında,Ill araştırma amaçları doğrultusunda, frekans, yüzde ve parametrik olmayan 2 istatistik tekniklerden kay kare (X ) den yararlanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel çözümlemelerde anlamlılık düzeyi 0,05 olarak alınmıştır. Araştırma ile ilgili tüm istatistiksel çözümlemelerde `SPSS 10.0 for Windows` paket programından yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, Anadolu Güzel Sanatlar lisesi resim öğretmenlerinin Renk Bilgisi öğretimi konusunda genel anlamda güçlük çekmedikleri; ancak, bilgisayar destekli eğitim konusunda güçlük çektikleri belirlenmiştir. Resim programlarında yer alan renk bilgisi konusunun yetersiz olduğu, renk öğretiminin daha etkili yöntemlerle gerçekleştirilebilmesi için okulların donanım açısından geliştirilmesi ve okullar arası işbirliğinin artırılması gerektiği belirlenmiştir. IV ABSTRACT COLOR IN ARTS EDUCATION AND APPLICATIONS IN ANATOLIAN ARTS SCHOOLS Lale ALTINKURT Division of Educational (Art Teaching) Sciences Anadolu University Instute of Educational Sciences, August 2003 Advisor: Prof. Oya KINIKLI This study has been conducted to determine the opinions of Anatolian Art School teachers about color education, their problems about color education and their educational needs. The study was conducted with the survey method. Research population consisted of arts department teachers from 43 Anatolian Arts School of Ministry of National Education in spring semester of 2001-2002 academic year. Study population of research included 102 teachers instructing in third class in 19 Anatolian Arts School in the same semester. Valid data were collected from 76.4% of the teacher population. The data were collected through questionnaire, named `Opinions of Anatolian Arts School teachers about methods and techniques of color education`. In analyzing data frequency, percent and chi-square (X2) were used. In data analysis 0.05 significant level were used and SPSS 10.0 for Windows statistics software were benefited.As a result, it was concluded that the art teachers of Anatolian art school had no difficulties in color education in general. However, they had difficulties in computer aided education. In addition it was concluded that color subject was inadequate in arts programs. For increasing efficiency of color education, the importance of the equipment in schools and cooperation between schools were pointed out.
Collections