Resim-iş eğitimi derslerinin müzik eşliğinde yapılmasının öğrenci çalışmalarına etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
11 YÜKSEK LİSANS TEZ OZU RESİM-İŞ EĞİTİMİ DERSLERİNİN MÜZİK EŞLİĞİNDE YAPILMASININ YARATICILIĞA ETKİLERİ Gülşah EŞBULAN Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kasım 2003 Danışman: Yrd. Doç. Özlem KESER Özellikle bir yöntem olarak müzik dinletilerek işlenen resim-iş derslerinin öğrenci çalışmalarını nasıl etkilediği üzerinde durulan bu araştırma, resim-iş eğitimi derslerinde kullanılan yöntemlerin etkilerine yönelik sorunları ortaya koyma amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu doğrultuda belirlenen problemi irdeleyen beş ayrı alt amaç belirlenmiştir. Bunlar: Resim-iş derslerinde müziğin çizgi kullanımını nasıl etkilediği, resim-iş derslerinde müziğin renk kullanımım nasıl etkilediği, resim-iş derslerinde müziğin oran-orantıyı nasıl etkilediği, resim-iş derslerinde müziğin leke kullanımım nasıl etkilediği, resim-iş derslerinde müziğin doku kullanımını nasıl etkilediğini kapsamaktadır. Araştırma verilerinin elde edilmesinde, deneme modeli kullanılmıştır. Dersler sırasında müzik dinletilerek ve müzik dinletilmeden olmak üzere iki çeşit deneme yapılmıştır. Denemeler belirlenen üç ayrı öğretim görevlisi tararından değerlendirilmiştir. Araştırmanın son kısmında uygulamalara yönelik önerilerde, bu sonuçlar sunulmuştur. m ABSTRACT Particularly; this research -which considers how art lessons, processed together with music, affects the works of the students as a technique- was prepared in order to establish the problems about the effects of the techniques that are used in art lessons. In this way, five different sub topics were determined for examining these problems. These are: how music affects line using in art lessons, how music affects colour using in art lessons, how music affects proportion and symmetry in art lessons, how music affects stain using in art lessons, how music affects tissue using in art lessons. Testing model was used in getting the datum of the research. During the lessons, two kinds of testing method were applied: by using and not using music. These experiments were examined by three different lecturers. The results of this research were given in the last part of the thesis, which considers suggestions about the tests.
Collections