İlköğretim dördüncü sınıf fen bilgisi dersinin yaratıcı drama yöntemi ile öğretiminin öğrencilerin akademik başarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, yaratıcı drama yolu ile Fen Bilgisi öğretiminin etkililiğine dikkati çekmek ve buyolla yapılacak olan Fen Bilgisi öğretimine ışık tutmak amacıyla gerçekleştirilmiştir.Bu araştırma; deney ve kontrol kümesinde bulunan denekler aynı çevre benzer sosyo-ekonomik durum ve aynı okulda bulunduklarından ön koşulu öğrenmeleri arasında anlamlı birfark olmadığı sayıtlılarına dayanmaktadır.Araştırma öntest-sontest kontrol kümeli modele göre desenlenmiş ve deneysel olarak alandagerçekleştirilmiştir. Uygulama 2003-2004 öğretim yılının birinci döneminde Nevşehir liAcıgöl lçesi Karapınar Kasabası Karapınar lköğretim Okulu'nda gerçekleştirilmiştir.Araştırmada okulun 4-A ve 4-B şubelerinden biri kontrol, diğeri deney kümesi olmak üzereyansız olarak belirlenmiştir.Verilerin toplanmasında, araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgiler anketiuygulanmıştır. `Çevremizi Tanıyalım` ünitesine ait hedef ve davranışlar belirlenip buhedeflere ne ölçüde ulaşıldığını kontrol etmek için öntest ve sontest olarak kullanılmak üzerebir başarı testi hazırlanmıştır. Hazırlanan bu başarı testinin önce `geçerliliği` araştırmayakatılmayan öğrenciler üzerinde denenmiştir. Uzman görüşleri de alınarak gerekli düzeltmeleryapıldıktan sonra, başarı testine son biçimi verilmiştir. Araştırmanın uygulamasına geçilmedenönce başarı testi, deney ve kontrol kümelerine öntest olarak verilmiştir. Denkleştirilmiş kümeyöntemiyle kümeler; dördüncü sınıf fen bilgisi karne notları, anket uygulaması sonucu eldeedilen veriler ve öntest uygulaması sonucu aldıkları puanlara göre her iki kümede 30'ar olmaküzere toplam 60 öğrenci olacak biçimde denkleştirilmiştir.Fen bilgisi dersinde yürütülen bu araştırmada, üniteye başlamadan önce iki hafta boyuncadeney kümesi öğrencilerine yaratıcı drama yöntemi ile fen bilgisi dersi işlenerek, örnekçalışma yapılmıştır. Kontrol kümesinde ise böyle bir çalışma yapılmamıştır. Uygulamabaşladıktan sonra kontrol kümesinde geleneksel yöntemlerle, deney kümesinde ise yaratıcıdrama yöntemi ile bir öğretim gerçekleştirilmiştir. Uygulamanın bitiminde her iki kümeye deünite başarı testi sontest olarak uygulanarak öğrenme düzeyleri ölçülmüştür.Verilerin çözümlenmesinde; elde edilen öntest, sontest ve kalıcılık testi puan ortalamaları ilepuan dağılımlarının standart sapmaları hesaplanmış, kümeler arası karşılaştırmalarda ttestinden yararlanılmış ve kümelerin puan ortalamaları arasındaki farkın anlamlılığı 05düzeyinde yorumlanmıştır.Yapılan bu araştırma sonunda elde edilen bulgu şöyledir:1. lköğretim dördüncü sınıf fen bilgisi dersinde yaratıcı drama yöntemiyle öğretim yapılandeney kümesinde bulunan öğrencilerin akademik başarıları ile yaratıcı drama yöntemiyleöğretim yapılmayan kontrol kümesinde bulunan öğrencilerin akademik başarıları arasındadeney kümesi lehine anlamlı bir fark vardır. This research has been carried out with the aim of attracting attention to the effectiveness ofscience education through dranıa and shovving the vvay to science education vvhich vvill bemade throuht this vvay.it vvas assumed that the subjects included in the test and control set of this study belonged tosimilar socio-economic classes and that there vvas no significant difference betvveen theirlevels of learning as they belong to the same school.The study vvas conducted in the form of preliminary - final test control set and performed inthe field experimentally. The study took place in the prvince of Nevşehir, Acıgöl district,Karapınar tovvn, Karapınar Primary School. The set of subjects vvere determined from thebranches 4.A. and 4.B., ona being the control and the other being the experiment group incollecting the data, personal information questionnaire, developed by the researcher /vasgiven to the subjects. The targets and behaviors concerning the unit `Let's know ourEnvironment` were determined and an achievement test to be employed as preliminary andfinal test was issued. First, the `applicability` of the achievement test so issued was tested onthe attending subjects. Before starting to apply the study, the achievement test was given totest and control sets as a preliminary test. With the aid of matched set method, the sets vverematched totaling to 60, i.e. 30 in each according to the points they received after thepreliminary test.in the study conducted within the science course, for to weeks, the students vvithin theexperiment set took science course including creative drama method as a test study, while nosuch thing was done for the control group. After the start of application, the control set tookconventional lessons vvhile test group took creative drama aided lessons. At the end ofapplication, each set was subjected to unit success test and their level of learning vvasmeasured.For interpreting the data, preliminary test, final test and permanency test grade averages andStandard deviation of grade distributions vvere calculated. using t test in comparing the setsand the significance of the difference betvveen the point differences of sets vvere interpretedat the level of .05.The findings obtained at the end of the study is as follows:1. A significant difference vvas found betvveen the primary School 4th grade science classstudents vvho took creative drama aided courses and vvho did not, vvith regard to theiracademic achievement, in the favor of experiment set.
Collections