Üniversite öğretim elemanlarının eğitimde internet kullanma durumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
11 OZ ÜNİVERSİTE ÖĞRETİM ELEMANLARININ EĞİTİMDE İNTERNET KULLANMA DURUMLARI Zekiye DOĞAN Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı Danışman: Yrd. Doç. Dr. Ayşen Gürcan Namlu Bilgisayara dayalı teknolojiler içerisinde gelinen en ileri noktalardan biri olan İnternet günlük hayatımızda iletişim kurma biçimimizden ticaret yöntemlerine, eğlenceden sosyal ilişkilerimize kadar tüm alanlarda köklü değişikliklere neden olmaktadır. İnternet, Sanayi Devriminden sonra karşılaşılan en önemli teknolojik gelişme olarak gösterilebilir. Hayatın her alanında bu denli etkili olan bir teknoloji ister istemez öğrenme ve öğretme yöntemlerinde de pek çok değişikliğe neden olmuştur. Bu yeni durumda öğretmenler salt öğretici rolünün yanı sıra bilgiye ulaşma ve ulaşılan bilgiyi kullanma konusunda rehberlik görevini de üstlenmişlerdir. Bilgiye ulaşmada ise en hızlı yol kuşkusuz ki İnternet üzerinden geçmektedir. Bu araştırmada, Anadolu Üniversitesinde görev yapmakta olan öğretim elemanlarının genel olarak İnterneti ne ölçüde kullandıkları, eğitimde derslerine destek amacıyla ne ölçüde kullandıkları ve İnternetin eğitimde kullanılmasını etkileyen etmenler ile ilgili olarak ne tür görüşlere sahip oldukları incelenmiştir. Araştırmada, araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan ve elli sorudan oluşan bir anket kullanılmıştır. Bu anket 2002-2003 akademik yılında Anadolu Üniversitesi'nde ders veren öğretim kadrosuna uygulanmıştır. Toplam 1190 öğretim elemanından 545 'i anketi yanıtlamıştır. Buna göre %46'lık oranda bir geri dönüş olmuştur.Ill Araştırmada karşılaştırmalı ilişkisel tarama yöntemi kullanılmış ve yüzde, frekans, ve tek yönlü varyans analizleri (ANOVA) yapılmıştır. İstatistiksel çözümlemeler için Microsoft Excel programı ve SPSS paket programı kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi sonucunda elde edilen bulgular daha önceden yapılmış olan ilgili araştırmaların sonuçlarıyla karşılaştınlmıştır. Buna göre, İnternet kullanmayı kendi kendine öğrenen öğretim elemanlarının, İnternet'i etkin ve verimli kullanma konusunda kendilerini yetersiz gördükleri ve eğitime gereksinim duydukları görülmüştür. İnternet'i ağırlıklı olarak iletişim ve araştırma amaçlı kullanan öğretim elemanlarının, eğitimde çoğu İnternet hizmetini kullanmadıkları anlaşılmıştır. IV ABSTRACT THE STATE OF INTERNET USAGE OF UNIVERSITY TEACHING STAFF FOR EDUCATION Zekiye Doğan Anadolu University, Graduate School of Educational Sciences Educational Technology and Computing Advisor: Asst. Prof. Dr. Ayşen Gürcan Namlu The Internet has caused radical changes in the way we communicate, do business, socialize and find entertainment. In this context, the Internet can be seen as the most important technological advancement after the Industrial Revolution. As a result, this technology of such a great change, has also changed the way we teach. All these changes in living and educational conditions have also effected the traditional teachers' role as well. Now, teachers are also in charge of guiding students to the information and using this obtained information. In this research the general use of Internet, educational usage of Internet by the teaching staff and their opinions on the effecting factors for educational Internet usage has been investigated. A survey, which was developed by the researcher, was used. It was applied to teaching staff who were teaching during the academic year 2002-2003. The total number of them was 1190 by then and 545 of them replied the survey. So, %46 of the total survey was returned. In this research, correlational survey model has been used and percent, frequency and one way ANOVA was applied to analysis. Microsoft Excel and SPSS 10.0 package program have been used. The results obtained from the survey was compared with former research results. It has seen that although the teaching staff knows how to use Internet, they think that they need to have aproper education for Internet in order to use it effectively. It was also understood that they do not use many of the Internet services for educational purposes while they use Internet mostly for communication and research.
Collections