Raising EFL learners` awereness of verb-noun collocations through chunking to extend their knowledge of familiar nouns
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İngilizce'de kelime dağarcığı ile ilgili yapılan araştırmalar, verimli iletişim için daha geniş kelime bilgisinin gerekli olduğunun kabul edilmeye başlanmasıyla birlikte son zamanlarda oldukça artmıştır. Gerçek dil kullanım örnekleri toplamaya dayalı COBUILD gibi bazı projeler bize dilde kullanılan kelimelerin tek başlarına hareket etmediklerini, daha ziyade kelime öbekleri, kalıplaşmış ve yarı kalıplaşmış tümceler vs. halinde bulunduklarını göstermiştir. Bu noktadan hareketle bu çalışmanın amacı, ingilizce öğrenen Türk öğrencilerinin metin okuma çalışması yaparken kelime ortaklıklarına ne derece dikkat ettiklerini belirlemek ve bu konuda farkındalık arttırmaya yönelik bir eğitimin öğrencilerin algılama ve üretme seviyesinde kelime kullanımlarına bir etkisi olup olmayacağını ölçmektir. Çalışma, bilindik isimlerle birlikte sık kullanılan kelime ortaklıklarına metin okuma sırasında, bilindik oldukları için dikkat edilmediği ve bu kelime ortaklıklarının dil becerilerinde iyi kullanılamadıklarının saptanması üzerine hazırlanmıştır. Bu amaçla, anadili ingilizce olan bir öğretmene, Oxford Collocation Dictionary (2002) çalışma sayfalarından yararlanılarak Trafik' ve 'Eğitim' konulan altında sıkça kullanılan kelime ortaklıklarını içeren iki okuma metni hazırlatılmıştır. Ayrıca, 13'ü bu okuma parçalarıyla ilgili, biri üretime diğeri ise tanımaya dayalı, her biri 25 'er cümleden oluşan iki test hazırlanmıştır. Çalışma, 18'er kişilik iki üst-orta seviyesinde İngilizce bilen öğrenci grubuyla yapılmıştır. Deney grubu olan öğrencilere normal çalışmaya ek olarak kelime ortaklıklarına dikkat etmenin önemi vurgulanmış ve bu konuda çalışma yapılmıştır. Kontrol grubuna ise normal okuma çalışması haricinde bir şey gösterilmemiştir. Yapılan ön test ve son testler sonucunda deney grubunun kontrol grubuna oranla her iki test tipinde de daha başarılı oklukları gözlemlenmiştir. Research in vocabulary has received much attention recently due to the recognition of a need that a larger lexicon of L2 is a prerequisite to effective communication. Corpus linguistics such as the COBUILD project has shown us that vocabulary is not consisted only of single words but a much wider part of real language includes multi-word units; polywords, collocations, fixed, semi-fixed utterances etc. The purpose of this study is to see to what extent Turkish learners of English chunk collocations i.e. word partnerships in texts, and whether a focus on these partnerships through an awareness-raising activity makes any contribution to learners' productive/receptive vocabulary use. The study, in particular, aims to prove that frequent verb collocates of familiar nouns escape notice through reading on the assumption that such words are already known and do not need further attention. To this end, a native speaker of English formed two texts including common verb + noun collocations under the topics of Education and Traffic with reference to Oxford Collocations Dictionary (2002). Then, one productive and one receptive test were formed, each comprising 25 items, 13 of which were found in the two texts. The study was conducted with two classes of 36 Upper- Intermediate level students, 18 of them being in the experimental group and the other half in the control group. The results of the study revealed that the experimental group that was trained in chunking collocations in texts scored higher in both forms of posttests. in
Collections