A Study on identifying children`s language learning strategies and developing a children`s inventory for language learning strategies (chills)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
m DOKTORA TEZ ÖZÜ ÇOCUKLARIN YABANCI DİL ÖĞRENME STRATEJİLERİNİ BELİRLEME VE ÇOCUKLAR İÇİN HAZIRLANMIŞ BİR YABANCI DİL ÖĞRENME STRATEJİLERİ ENVANTERİ HAZIRLAMA ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA Esim GÜRSOY İngtiz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Anadolu tİniveristesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Nisan, 2004 Danışman: Prof. Dr. Zfilal Balpmar Hala büyümekte olan bir alan olarak dil öğrenme stratejileri üzerine yapılan araştırmaların farklı ortamları kapsayacak şekilde genişletilmesine ihtiyaç vardır. Bu alanda yapılan önceki araştırmalar incelendiğinde araştırmaların çoğunluğunun ikinci dil ortamlarında (ESL) yapıldığım ve büypk bir bölümünün gençler ve yetişkinler üzerinde yapıldığım görürüz. Buna bağlı olarak geliştirilen strateji taksonomileri ve envanterleri bahsedilen ortamı ve yaş grubunu kapsamaktadır. Buna ek olarak, çocuklarla yürütülen araştırmalar tüm strateji türlerim ve tüm dil becerilerini, kelime, dilbilgisi ve telaffuz dahil olmak üzere, bunları öğrenirken yararlanılan strateji kullanımlarım içerecek kadar kapsamlı değildir. Dil öğrenme stratejilerini içeren yazında baza noktalara el değmemiştir ve bu noktalar bu alanlara doğru araştırmaları genişlemeyi desteklemektedirler. Bu açıdan bakıldığında bu çalışma yukarıda bahsedilen konulara değinmeye çalışmaktadır. Çalışma belirtilenden (ESL) farklı olarak yabancı dil öğrenme (EFL) ortamında gerçekleştirilmiş ve birinci aşama ve ikinci aşama olarak adlandırılan iki bölümden oluşmaktadır. Birinci aşamada çocukların ne tür dil öğrenme stratejileri kullandıklarmı saptamak amacıyla veri toplanmıştır. Bunu yaparken bir çok veri toplama tekniğindenIV yararlanılmıştır. Veriler, yan kontrollü anket, görev-tabanlı görüşmeler, görev sırasında gerçekleştirilen öğrenci gözlemleri, bu görüşmelerde tutulan alan notları, okuma ve yazma becerileri için yüksek sesle düşünme protokolü, sınıf gözlemleri ve bir anketten elde edilen sonuçlara göre gerçekleştirilen genel görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Ayrıca veri toplanan okullarda da çeşitliliğe gidilmiştir. Birinci aşamada Bursa' daki özel okullarda okuyan 54 üçüncü, dördüncü ve beşinci sınıf öğrencisi kullanmıştır. Birinci aşamanın sonunda çocukların dil öğrenme stratejileri tespit edilmiş ve Rebecca Oxford'un (1990) sınıflandırması temel almarak bir taksonomi geliştirilmiştir. ikinci aşamada, birinci aşamada elde edilen bilgilerden yararlanarak ve Oxford'un dil öğrenme stratejileri taksonomisini temel alınarak çocuklar için bir dil öğrenme stratejileri envanteri geliştirilmiştir. Oxford'un taksonomisinin seçilmesinin nedeni şu ana kadar geüştirilmiş en kapsamlı sınıflandırma olmasıdır, ancak bu taksonomiye birinci aşamanın sonunda yer alan tüm yeni stratejiler ve strateji grupları eklenerek geliştirilen araca konmuştur. Envanter 402 dört ve beşinci sınıf öğrencileri üzerinde denenmiş ve on gün sonra ilk uygulamada yer alan 45 öğrenciye tekrar uygulanmıştır. Ölçeğin, görünüş geçerliği, kapsam geçerliği, yapı geçerliği (faktör analizi ile), Pearson Momentler Korelasyonu ile gerçekleştirilen test tekrar-test güvenirliği, Cronbach Alpha kullanılarak yapılan iç güvenirliği ve madde toplam korelasyonu hesaplanmıştır. Analizlerin sonunda 30 maddeden oluşan ve üçlü likert olarak hazırlanan geçerli ve güvenilir bir ölçeğe ulaşılmıştır. ABSTRACT As a still growing area, language learning strategies research (LLS) needs to expand so that it covers different contexts and age groups. When previous research on the area is investigated it is seen that most LLS research is conducted in ESL contexts and the majority of this research looks into strategies of adolescents and adults. Consequently, strategy taxonomies as well as the inventories developed so fer comprise the context and age group mentioned. In addition, research conducted with children is not comprehensive enough to cover all strategy types and strategy use while performing all language skills including vocabulary, grammar, and pronunciation. { There are certain points in LLS literature that remain untouched and encourage expanding research. From this point of view, the current study attempts to address the issues mentioned above by conducting a research especially designed to find out the language learning strategies (LLS) of children and investigating LLS more comprehensively without selecting a certain type of strategy while performing a certain type of skill (for instance, cognitive strategies used while reading). Moreover, the current research is conducted in an EFL environment. The study is conducted in an EFL context. It is composed of two main phases. In the first phase, data is collected from children to discover what kind of language learning strategies they use. Methodological triangulation is used in the study, thus, data is collected through, a semi-guided questionnaire, task-based interviews, observations during students' task performance, field notes kept during task-based interviews, think - aloud protocols for reading and writing skills, classroom observations, and general interviews conductedVI according to the results of the semi-guided questionnaire. Triangulation in location is also used, by collecting data from different schools. In the first phase, the subjects were 54 third, fourth and fifth grade students in private primary schools in Bursa. As a result of the first phase of the study, children's language learning strategies are identified and a taxonomy is developed by taking Oxford's (1990) classification as a basis. In the second phase, by using the information gathered in the first phase and taking Rebecca Oxford's (1990) Language Learning Strategy taxonomy as a basis, an inventory for language learning strategies of children is developed. The reason why Oxford's taxonomy is chosen is because it is the most comprehensive taxonomy developed so far. However, all of the new strategies and strategy groups identified during the first phase were included in the instrument. The inventory is tested on 402 fourth and fifth grade students and it was re-tested on 45 students. The instrument was tested for face validity, content validity, construct validity k (by using factor analysis), test-retest reliability (by using Pearson r Product-Moments Correlation) and internal reliability (by using Cronbach's Alpha), item-total correlations were also calculated. At the end of the analysis, a 30-item, 3-point likert scale, valid and reliable inventory is developed.
Collections