Eğitsel web sitelerinin görsel tasarım kriterlerine ve kullanıcılara sunulan hizmetlere göre değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
11 YÜKSEK LİSANS TEZ OZU EĞİTSEL WEB SİTELERİNİN GÖRSEL TASARIM KRİTERLERİNE VE KULLANICILARA SUNULAN HİZMETLERE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ Özcan Özgür DURSUN Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı Danışman: Yrd. Doç. Dr. Ayşen Gürcan NAMLU Bu araştırmayla, eğitsel web sitelerinin, Web Tasarım Ölçeği 'nde yer alan kriterleri karşılayıp karşılamadıkları incelenmiştir. Araştırma, tesadüfi örnekleme yoluyla seçilen 1 00 adet eğitsel web sitesinin değerlendirilmesi sonucu gerçekleştirilmiştir. Araştırmada Web Tasarım Ölçeği ile incelenen eğitsel web sitelerine ilişkin ulaşılan sonuçlara göre, eğitsel web sitelerinin, görsel tasarıma ilişkin kriterleri ortalama %55 oranında, kullanıcılara sunulan hizmetlere ilişkin kriterleri de ortalama %51 oranında karşıladıkları görülmüştür. Eğitsel web sitelerine, hedef kitle ve eğitim içerikleri açısından bakıldığında da sonuçların farklılık göstermediği görülmüştür. Web sitelerini hazırlarken dikkat edilen kriterlerin, hedef kitleye ve eğitim içeriklerine göre değişmediği görülmüştür. Ancak, veriler arasında kurulan ilişkiler açısından anlamlı sonuçlara da ulaşılmıştır. Ulaşılan sonuçlara göre, Web Tasarım Ölçeği'nde yer alan kriterler, ağırlıklı olarak çocuklara ve gençlere yönelik web sitelerinde karşılanmaktadır. Buna göre, hedef kitlenin yaş ortalaması büyüdükçe, bu özelliklerin karşılanma oranlarının düştüğü görülmektedir. Sonuçlar, eğitim içerikleri farklı olan web siteleri bazında da değişmemektedir. Temel eğitime yönelik web* sitelerinde, tutarlılığın fazla olması, bu web sitelerinin ziyaretçilerinin ağırlıklı olarak çocuklardan ve gençlerden oluşmasıyla açıklanabilmektedir. Araştırmada, yukarıda ortaya konan sonuçlara ulaşabilmek için çeşitli veri analiz yönteminden yararlanılmıştır. Verilerin çözümlemesinde, frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma ve Chi Kare testi kullanılmıştır. İstatistiksel çözümlemelerde de Microsoft Office Excel programı ile SPSS paket programından yararlanılmıştır. Ill ABSTRACT EVALUATION OF EDUCATIONAL WEB-SITES REGARDING VISUAL DESIGN CRITERIA AND SERVICES OFFERED THE USERS Özcan Özgür DURSUN Anadolu University Institute of Education Sciences Computer Education and Instructional Technology Department Supervisor: Yrd. Doç. Dr. Ayşen GÜRCAN NAMLU This research, investigated whether the educational web-sites meet the required criteria stated in the Web Design Scale. The research has been realized through the evaluation of 100 educational web-sites selected by random sampling. According to the results of the research, the educational web-sites meet only 55% of visual designing criteria and 51% of the criteria for the services offered the users, in average. It was found that the criteria, which are considered in preparing the educational web-sites, do not change related to the target-mass and the educational content. However, regarding the relations between data, meaningful results was reached. According to the results, the criteria in Web Design Scale are considered mostly in the children's and youth's web-sites. It has been seen that the web design criteria usage decrease while the users' age average increase. Furthermore, the results do not change related to the web-sites educational contents. The consistency of web sites for K-12 can be explained by the profile of the users who are mainly children and youngsters. In this research, various data analysis have been used to obtain the above results. Percentage and frequency, arithmetical average, standart deviation and Chi Square Test have been used. Microsoft Office Excel Programme and SPSS Package Programme have been used in the statistical analyses.
Collections