Kültürel yaşam ve sanat etkileri bakımından sanat eğitimi ve sanat eğitimi programlarının önemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZÜ KÜLTÜREL YAŞAM VE SANATA ETKİLERİ BAKIMINDAN SANAT EĞİTİMİ VE SANAT EĞİTİMİ PROGRAMLARININ ÖNEMİ Altınay ŞIRLAKOĞLU Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Nisan 2004 Danışman: Yrd. Doç. Metin İNCE Sanat eğitimi; endüstrideki gelişmeler ile önem kazanmaya başlamıştır. 19 yy 'in yansından itibaren endüstrileşme sürecine giren ülkelerde geniş kitlelerin sanat eğitimine ilgisinin arttığı görülür ve gözlenir. Sanatın özündeki yaratıcılık ve özgürlük öğesi, makinalaşma ve tekdüze olma sorununa çözüm olarak görülmüştür. Sanat eğitimi ile bireylerin, çevreye duyarlı, yaşadığı çevrede düzen arayan, giydiği giyside estetik değer oluşturabilme gibi özellikler kazanabileceği önemli görülmüştür. Eğitim programlarında verilen sanat eğitimi dersleriyle yaşamımızda olumlu değişiklikler olabileceği düşünülmüştür. Her ülkede farklı uygulanan sanat eğitimi derslerinin amaçları arasında benzerlik göstermesi doğaldır. Ülkelerde görülen kültürel yaşamdaki farklılıklar, sanat eğitiminin okullardaki uygulama farklılığı, ekonomik, çevresel, kültürel anlayışlar gibi sebeplerden olacağı düşünülür. Araştırmada önce Türkiye'de sanat eğitiminin gelişimine değinilerek, Cumhuriyet Dönemi yaygın ve örgün eğitimdeki gelişmelere ve günümüzde ulaştığı son durumu anlatılmıştır. Araştırmanın devamında ise kültürel yaşantımızdaki olumsuz taraflar belirtilerek diğer batı ülkeleri ile sanat eğitimi dersi uygulama farklılıkları ve diğer nedenler ele alınmıştır. Avrupa Birliği ile uyumlu programların yeniden gözden geçirilerek ve güncellenerek olumlu bir gelişme söz konusu olabileceği düşünülebilir. Araştırmada bilgilerin analizinde `belgesel tarama` yöntemi uygulanmıştır. Ill MASTER'S THESIS ABSTRACT THE IMPORTANCE OF ART EDUCATION PROGRAMME IN ACORDANCE WITH THE CULTURAL LIFE AND ITS EFFECT TO ART ALTINAY ŞIRLAKO?LU FINE ARTS EDUCATION DEPARTMENT ANADOLU UNIVERSITY EDUCATIONAL SCIENCES INSTITUTE CONSULTANT: Metin İNCE, PhD Art education hasstarted being important by industrial developments. Beginning from in the middle of nineteenth (19th) century, in the countries that being industrial process, it hasseen and observed, a large crowded people has increasingly interested in art education. The compenents of creativenes and freedom of the essence of art has seen as a solution to the problem of mechanization and being monotonous. It has been thought very important that people can be sensitive to the environment, seeking for neatness for his world and to increase the esthetics value what he wears with art education. Also it has been thought, it's possible to be able to some affirmative changes by art education studies which was given education programme. It is naturel to indicate some similarities between the aim of art education studies which was given differently every countries. The differences; shown in the countries of the cultural life causes different applications of art education which was given at schools, economic, enviromental and cultural comprehension. In the research, the improvement of the art education was mentioned first, and the iprovement of the formal and informal education during the republic period and the last situation it's reached recently was explained. In the second part of the research; we mentioned about negatory parts our cultural life, the application differences of art education between other west countries and the other reasons. It has been thought, we can scrutinize and update by means of congenial programme with european union. In this research, it is applied (documantary-combing method) in the analysis of the. information.
Collections