The Impact of EFL students` accurate usa of language on experienced and inexperienced teachers` scoring the written compositions
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ill YÜKSEK LİSANS TEZ OZU İNGİLİZCE YABANCI DİL ÖĞRENCİLERİNİN YAZILI ANLATIM KAĞITLARINDAKİ DOĞRU GRAMER KULLANIMININ, DENEYİMLİ VE DENEYİMSİZ ÖĞRETMENLERİN DEĞERLENDİRMELERİNE OLAN ETKİSİ Mehmet DURANLIOGLU İngilizce Öğretmenliği Ana Bilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ocak 2004 Danışman: Yard. Doç. Dr. Hasan ÇEKİÇ Yabancı Dil Yazılı Anlatım Kağıtlarını Değerlendirme Kriteri kullanılarak, bu çalışma, öğrencilerin yazılı anlatımdaki doğru gramer kullanımları ve öğretmenlerin mesleki deneyimlerinin, yazılı anlatım kağıtlarının değerlendirilmesi üzerine bir etkisi olup olmadığım saptamayı hedeflemiştir. Bu amaçla, 10'u deneyimli ve 14'ü deneyimsiz olmak üzere toplam 24 yabancı dil öğretmeni bu çalışmaya katılmıştır. Tüm öğretmenlerden, toplam 40 yazılı anlatım kağıdım farklı zamanlarda olmak üzere iki kez değerlendirmeleri istenmiştir. Bu toplam 40 kağıt 2 gruba ayrılmıştır: Birinci grup kağıtlar öğretmenlerin farklı zamanlarda aynı kağıda verdikleri notların tutarlı olup olmadığım tespit etmek, ikinci grup kağıtlar ise öğrencilerin doğru gramer kullanımı ve öğretmenlerin mesleki deneyimlerinin notlandırma üzerine etkisi olup olmadığını saptamak için kullanılmıştır. îkinci değerlendirme, birinci değerlendirmedenIV 1 ay sonra yapılmıştır. Birinci grup 20 kağıt, her iki değerlendirmede de, kağıtlar üzerinde herhangi bir değişiklik yapılmadan öğretmenlere verilmiş, ancak ikinci grup 20 kağıdın cümle düzeyindeki gramer hataları ikinci değerlendirmeden önce düzeltilerek verilmiştir. 3 öğretmen hariç, diğer tüm öğretmenlerin birinci ve ikinci değerlendirmede birinci grup 20 kağıda verdikleri notlar tutarlı bulunmuş (r>0,70), ve söz konusu 3 öğretmen diğer istatistiksel analizlere dahil edilmemiştir. Bu sebeple kalan toplam 21 öğretmenin, her iki değerlendirmede, ikinci grup 20 kağıda verdikleri notlar istatistiksel olarak incelenmiştir. Sonuç olarak, uygulanan ikili t-test analizlerine göre, öğrenciler grameri doğru kullandıkları zaman, öğretmenlerin değerlendirmelerim etkilediği ve çözümlemeli kritere göre, içerik, düzen, kelime kullanımı ve yazım kuralları gibi alt kategorilere daha fazla not vererek toplam notlan artırdıkları görülmüştür. Bağımsız t-test sonuçlan ise, öğretmenlerin mesleki deneyimlerinin, yazılı anlatım kağıtlarının değerlendirilmesi üzerine istatistiksel olarak anlamlı bir etkisinin olmadığım göstermiştir. ABSTRACT THE IMPACT OF EFL STUDENTS' ACCURATE USE OF LANGUAGE ON EXPERIENCED AND INEXPERIENCED TEACHERS' SCORING THE WRITTEN COMPOSITIONS Mehmet DURANLIO?LU Department of English Language Teaching Anadolu University Institute of Educational Sciences, January 2004 Advisor: Asst. Prof. Dr. Hasan ÇEKİÇ This study aims at investigating whether such factors as grammatical accuracy of students' written texts and teaching experience of raters have an impact on the distribution of the scores that teachers assign through the use of ESL Composition Profile, an analytic instrument for marking student compositions. For that purpose, totally 24 language teachers, 10 of whom were experienced and 14 of whom were inexperienced, participated in the study. All the teachers were asked to grade totally 40 essays twice at different times. These essays were divided into two sets: The first set of 20 essays was used to observe the internal consistency of the graders over time, and the second set of 20 essays served the purpose of observing whether students' accurate use of grammar and raters' experience in teaching writing influence the total scores assigned to these papers. The second grading was held one month after the first one. Before the second grading, theVI sentence-level grammar errors of the second set of 20 essays were corrected, while the first set of 20 remained the same for the second grading. Both of the sets of totally 40 essays were given to the raters together for marking in both gradings. The internal consistency results of the first set of 20 essays indicated that, except for 3 raters from the inexperienced group, all of the others were found to assign consistent scores over time (r>0,70). Hence, the statistical analysis were applied for the remaining 21 teachers' scores that were assigned to the second set of 20 essays in the first and second gradings. As a result of the statistical analyses, paired t-tests revealed that students' accurate use of grammar influenced the raters' sub-scores that they assigned to the sub components of content, organization, vocabulary use and mechanics. Thus their total scores that they assigned to the papers were found to increse. On the other hand, no statistically significant effect was found on the total scores in terms of the participants' teaching experience when independent t-test was applied.
Collections