Genel listelerde yönetici davranışlarının öğretmenleri güdülmesine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri (Eskişehir İl merkezi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
YÜKSEK LİSANS TEZ OZU Genel Liselerde Yönetici Davranışlarının Öğretmenleri Güdülemesine İlişkin Yönetici ve Öğretmen Görüşleri Sevil AKBULUT Eğitim Bilimleri(Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi) Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temmuz 2004 Danışman: Yard. Doç. Dr. Turan Akman Erkıiıç Bu araştırma ile genel liselerde görev yapan okul yöneticilerinin öğretmenleri güdülemede hangi davranışları, hangi sıklıkla gösterdiklerine ilişkin yönetici ve öğretmenlerin görüşlerinin belirlenmesi, yönetici ve öğretmen görüşlerinin farklılık gösterip göstermediğinin saptanması amaçlanmıştır. Tarama modelinde desenlenen araştırma, 2003-2004 Eğitim- Öğretim yılı güz döneminde Eskişehir il merkezindeki 18 genel lisede görev yapan 72 yönetici ve 770 öğretmen üzerinde gerçekleştirilmiş, evrenin % 50sinden kullamlabilinir veri elde edilmiştir. Araştırmanın amacına yönelik veriler araştırmacı tarafından geliştirilen, iki bölüm ve toplam 33 maddeden oluşan anket ile toplanmıştır. Araştırmada toplanan verilerin çözümlenmesinde, istatistik teknik olarak sayı ve yüzde dağılımından, aritmetik ortalama ve 't' testinden yararlanılmıştır. Çözümlemeler 'SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) 11.0 bilgisayar paket programı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, öğretmenlerin güdülenmesinde okul yöneticileri olumlu davranışlar sergiledikleri görüşünde olmalarına karşın, davranışlardan etkilenen kişiler olarak öğretmenler, okul yöneticilerinin güdülemede gösterdikleri olumlu davranışları daha az gösterdikleri görüşündedirler. ıı ABSTRACT IDENTIFYING THE OPINIONS OF GENERAL HIGH SCHOOL ADMINISTRATORS AND TEACHERS RELATED TO HOW ADMINISTRATORS' BEHAVIOURS MOTIVATE THE TEACHERS Sevil AKBULUT Division of Educational Sciences ( Education Administration, Supervising, Planning and Economics) Anadolu University Institute of Educational Sciences, July 2004 Advisor: Assistant Professor Dr. Turan Akman Erkıhç This study has been conducted to identify the opinions of general high school administrators and teachers related to how administrators' behaviours motivate the teachers and whether or not there are differences between the opinions of the administrators and the teachers. A total of 72 administrators and 770 teachers in 18 general high schools in Eskişehir participated in the study, which made of survey method, in the Autumn Term of 2004 Scholastic Year and a persentage of %50 of the subjects presented avaible data. The data were collected through the questionnaire which was prepared by the researcher and consisted of two parts with a sum of 33 items. While solving the datum, finding out the opinions of the administrators and teachers related to how administrators' behaviours motivate the teachers, frequency and percentage, and mean values were used and to find out the differences between the opinions of the administrators and teachers `t` test was used. The analyses were done using 'SPSS 11.0' software programme. The results of the study revealed that, the administrators had claimed that they had had positive behaviours for motivating teachers, whereas, the teachers had claimed that administrators used these behaviours to motivate the teachers less than the administrators informed. m
Collections