İlköğretim 4. ve 5. sınıflarda yardımcı kaynak olarak kullanılan ünite dergilerinin eğitsel yönden öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
YÜKSEK LİSANS TEZ OZU İLKÖĞRETİM 4. ve 5. SINIFLARDA YARDIMCI KAYNAK OLARAK KULLANILAN ÜNİTE DERGİLERİNİN EĞİTSEL YÖNDEN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ Ümit ERDOĞAN Eğitim Bilimleri (Eğitim Programlan ve Öğretim) Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ocak 2004 Danışman: Prof. Dr. Mustafa SAĞLAM Özellikle son yıllarda ilköğretim okullarında, beş yıl değiştirilmeden kullanım olanağı bulunan ders kitaplarının yanında ayrıntılı bir ünite içeriği sunan ünite dergilerinin kullanımı hayli artmıştır. İlköğretim okullarında sınıf öğretmenlerinin yardımcı kaynak olarak ünite dergilerini kullanmaları çeşitli nedenlere dayanmaktadır. Bu nedenlerin başında ünite dergilerinin ders kitaplarına oranla daha güncelleştirilmiş bilgi sunmaları ve daha çok alıştırmalara yer vermeleri gelmektedir. Ancak, ilköğretimin ilk beş sınıfında kullanımı günden güne artan ünite dergileri hakkında bugüne kadar yeterli sayıda bilimsel araştırma yapılmadığı görülmüştür. Ünite dergileriyle ilgili yapılmış olan araştırmaların çoğu, dergilerin seçimi ve kullanımıyla ilgili olarak yönetici, öğretmen ve veli görüşlerinin ortaya konmasını amaçlayan araştırmalardır. Bu eksiklikten yola çıkılarak, özellikle ilköğretim okullarının 4. ve 5. sınıflarında yoğun olarak kullanılmakta olan ünite dergilerinin eğitsel yönden yeterli olup olmadıklarının araştırılması gerekmektedir. Bu araştırmanın amacı, ilköğretimin 4. ve 5. sınıflarında kullanılan ünite dergilerinin öğretmen görüşlerine göre eğitsel yönden yeterli olup olmadığının ortaya konmasıdır. IVAraştırma, 2001-2002 öğretim yılında Eskişehir il merkezindeki 45 ilköğretim okulunun dördüncü ve beşinci sınıflarında görev yapan 244 sınıf öğretmeninden elde edilen verilerle gerçekleştirilmiştir. Tarama modelinde yapılan araştırmanın verileri, sınıf öğretmenlerine uygulanan bir anketle toplanmıştır. Toplam 45 maddeden oluşan anketle, ilköğretim 4. ve 5. sınıflarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin ders kitabına yardımcı kaynak olarak kullandıkları ünite dergilerinden `Ders Konularının İşlenişi`, `Dil Özellikleri ve Yazım Kuralları`, `Görsel Düzen`, `Hazırlık Çalışmaları` ve `Değerlendirme Çalışmaları` yönlerinden değerlendirilmesine yönelik görüşleri alınarak elde edilen veriler ışığında, sınıf Öğretmenlerinin ünite dergilerinin eğitsel niteliğine yönelik görüşleri saptanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde, SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) bilgisayar programından yararlanılmıştır. İstatistiksel teknik olarak frekans ve yüzde kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, ilköğretimin 4. ve 5. sınıflarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin ünite dergilerinin eğitsel niteliğini genel olarak yeterli buldukları görülmüştür. ABSTRACT THE EVALUATION OF UNIT JOURNALS, WHICH ARE USED AS SUPPLEMENTARY MATERIALS IN THE FOURTH AND FIFTH OF ELEMENTARY SCHOOLS, ACCORDING TO THE OPINIONS OF TEACHERS IN TERMS OF EDUCATION Ümit ERDO?AN Anadolu University Graduate School of Educational Sciences Department of Educational Sciences Curriculum and Instruction Program January 2004 Supervisor: Prof. Dr. Mustafa SA?LAM Beside the course books, which are normally used during five years without being changed, the use of unit journals, which provide a largely unit content, has increased recently. At elemantry schools classroom teachers used unit journals as helping book for a variety of reasons. At the beginnig of these reasons unit journals present more current knowledge and include more studies than course books. Unit journals have been used in schools for a variety of reasons. Yet, it has been realized that there have not been enough number of studies on unit journals, which are increasingly used in the first cycle of elementary schools. Most of the studies regarding unit journals done are the studies which were aimed to suggest the directors, teachers and parents opinions about the choice and use of journals. So the lack of studies on unit journals with regards to education has been realized. Therefore, whether the unit terms of education should be determined. The study was conducted with the data collected from 244 classroom teachers who teach the fourth adn the fifth calssroom in 45 elementary schools in Eskişehir in the school year of 2001-2002. The data of this study were collected through a questionnaire VIdesigned for grade teachers. With the questionnaire consisting of 45 articles, the classroom teachers, opinions on unit journals which are used as supplementary materials regarding education were determined. With the data, the opinions of classroom teachers on unit journals, educational quality were identified. The analysis of the data was carried out by the SPSS computer programme, and of statistical techniques, the figures and percentage were used. As a result of this study, it has been understood that classroom teachers, who teach in the first cycle of elementary schools, find the unit journals mostly sufficient. vn
Collections