Reflections on grammer course book: Listening to students` voices
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yansıtmanın öğrenme süreci üzerinde önemli bir rolü vardır ve dil sınıflarında yansıtmanın rolü giderek ilgi çekmektedir. Yansıtma bize öğrencilerin ne düşündüğünü, hissettiğini ve neye ihtiyaç duyduğunu görmemiz açısından bir şans verir. Dahası, yansıtma öğrencilerin seslerini duymamıza yardımcı olur. Bu çalışma öğrencilerin gramer ders kitabı hakkında neler düşündüklerini araştırmak için desenlenmiştir. Aynı zamanda, bu çalışma yansıtmanın öğrencilerin gramer dersindeki başarıları üzerinde bir etkisi olup olmadığını da bulmayı amaçlamıştır. Bu amaçla, Anadolu Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksek Okulunda öğrenim görmekte olan 61 Lower-Intermediate seviye öğrenci üzerinde deneysel bir çalışma yapılmıştır. Denekler iki gruba ayrılmıştır; bir deney grubu ve bir kontrol grubu. Deney grubuna her ünite bitiminde gramer ders kitabı hakkındaki fikirlerini soran yönlendirilmiş yansıtma anketleri uygulanmıştır. Anketlerin tamamlanmasından sonra, deney grubundan kura ile seçilen öğrenciler, yansıtmanın etkilerini bulmak ve yansıtma hakkındaki görüşlerini almak için görüşmeye alınmışlardır. Bu görüşme aynı zamanda, öğrencilerin ders kitabı hakkındaki görüşlerini almayı da hedeflemektedir. Anket ve görüşme verilerini analiz etmek amacıyla sabit karşılaştırma yöntemiHI uygulanmıştır. Deney ve kontrol grupları arasında bir fark olup olmadığını ortaya çıkarmak için T-testleri ve MANOVA kullanılmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel çözümlemesi sonucunda, öğrencilerin genel olarak kitap hakkında olumlu görüşlere sahip olduğu görülmüştür. Çalışma sonuçları, öğrencilerin verdikleri dönütlerin öğrenmeleri üzerinde anlamlı bir fark yaratmadığını ortaya çıkarmıştır. Reflection has an important role on learning process and there is an increasing amount of interest in the role of reflection in the language classroom. Reflection gives us a chance to see what students think, feel and need. Therefore, reflection helps us to listen to the voices of the students. This study aimed at investigating what students think about the grammar course- book. This study also aimed at finding whether reflection makes any difference in students' achievement in the grammar course. For this purpose, an empirical study was conducted with 61 Lower-Intermediate level Preparatory School students who were enrolled at Anadolu University, School of Foreign Languages. Subjects were divided into two groups, an experimental group and a control group. The experimental group was given reflective journals which asked them to reflect on the grammar course book after each unit was completed. Following the completion of the journals, 10 randomly selected students from the experimental group were interviewed in order to find out the effects of the reflection on the students and to elicit their thoughts about reflection. This interview also aimed at eliciting students' feelings about the course book in general. Constant comparison method was used to analyze the guided reflective journals and interview. T-tests and MANOVA were used to find out if there was a significant difference between the control and experimental groups. After the statistical analysis of the gathered data, it was seen that the students, generally, have positive views about the course-book. The results of the study revealed that the feedback the students provided did not make any meaningful difference in their achievement.
Collections