Usage d`internet dans l`Enseignement / apprentissage du Français language entrangere
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
11 YÜKSEK LİSANS TEZ OZU FRANSIZCA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ/ÖĞRENİMİNDE İNTERNET KULLANIMI Veda ASLIM Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Şubat 2004 Danışman: Prof.Dr. Gülnihal GÜLMEZ Son yıllarda geliştirilen yeni iletişim ve bilişim teknolojileri, yaşamımızın tüm boyutlarını etkileyecek biçimde yaygın bir kullanım alanı bulmuş ve kaçınılmaz olarak eğitim ortamına da girmiştir. Bu yeni teknolojiler çok sayıda bilgiye ulaşmaya, dünyanın öbür ucunda bulunan biriyle iletişime girmeye, onunla bilgi paylaşmaya olanak vermekte dolayısıyla da öğrenme ortamı yaratmaktadır. Söz konusu iletişim ve bilişim teknolojileri arasında dijital televizyon, cep telefonu, cdrom... ve bunlardan en önemlisi Internet bulunmaktadır. Internet çokortamlılık (ses, görüntü, yazı,...) ve interaktif olma özellikleriyle öğretim/öğrenim sürecini etkilemektedir. Bilgi arama, bilgi elde etme, bilgi yayınlama hizmetleriyle (Web, arama motorları), haberleşme hizmetleriyle (elektronik posta, tartışma grupları) ve etkileşim hizmetleriyle (sohbet odaları, video iletişim), internet, öğretmenin dersine hazırlanmasına veya öğrencinin öğrenmesine katkıda bulunmakta, özellikle de okulun, sınıfın dış dünyaya açılmasını sağlamaktadır. Kısacası, Internet öğretim/öğrenim alanında etkin bir rol oynamaktadır. Yabancı dil eğitiminin bu çerçeve dışında kalması olanaksızdır. Çünkü Internet hizmetleri bir yabancı dili öğretmeye ve öğrenmeye çok elverişlidir. Zaten, yabancı dil eğitimi, araç-gereçlerini yenilemeye, teknolojiyi kullanmaya daima açık olmuş böylelikle de dili en uygun biçimde öğrencilere kazandırmaya çalışmıştır. Ancak, 70'li yıllardan beri yabancı dil öğretiminde en uygun yöntem olarak iletişimsel yöntemin benimsendiğini düşünürsek, yabancı dil eğitimiin alanında etkin biçimde kullanılabilmesi için, Internet'in öncelikle bu yöntemin ölçütlerine cevap verebilmesi beklenir. Yapılan literatür taraması sonucunda, bu yeni teknoloji dehasının verimli olarak kullanılacağı eğitim ortamlarının zaten iletişimsel yöntemlerce de benimsendiği görülmektedir. Ayrıca, aynı tarama sonucunda öğrencilerin Internet'i Fransızca yabancı dili öğrenmek amacıyla bireysel bir araç olarak da kullanabilecekleri ortaya çıkmaktadır. Ancak, Internet'in Fransızca yabancı dil eğitimine uygun olması onun sınıf içinde veya sınıf dışında kullanılmasına yeterli sayılacak bir etken değildir; öğrencilerin araca karşı tutumları da büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmada Fransızca yabancı dil öğrencilerinin Internet'e karşı tutumlarını tespit etmek amacıyla Fransızca yabancı dili eğitimi gören 85 öğrenciye bir anket uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen bilgiler, Fransızca dili öğrencilerinin Internet'i bireysel olarak veya sınıf ortamında kullanmaya yönelik olumlu tavır sergiledikleri sonucuna ulaştırmıştır. IV ABSTRACT The communication and information technologies developed in recent years have started to be widely used in every aspect of our lives, and they inevitably entered in the educational environment. These new technologies provide access to every kind of information, and they make it possible to communicate and share information with people from different parts of the world; therefore, theses technologies would create learning environments. Among these technologies are digital televisions, cell phones, cd-roms, and most importantly, the Internet. The Internet affects the teaching and learning process by having multimedia features (audio, visual, written, etc.) and being interactive. By providing services of searching, having and publishing information (Web, search engines), services of communication (e-mail, discussion groups), and services of interaction (chat rooms, video communication), the Internet helps teachers to be prepared for their lessons, or it contributes to the student's learning; and it especially opens the doors of school and classroom to the outer world. Briefly, the Internet plays an active role in the teaching and learning environment. It is not possible to leave foreign language education out of this frame because the Internet services are quite available for teaching and learning a foreign language. Foreign language teaching has always renovated its teaching materials and used new technologies, and it has always tried to use the most appropriate way to teach a language. However, when it is considered that the communicative method has been taken as the most appropriate way of teaching a language since 1970s, the Internet is expected to meet the requirements of this method to be used effectively in the field of foreign language education. The review of literature suggests that the educational situations, where this new technology might be efficiently used, have already been adopted by communicative methods. Furthermore, the same review suggests that it is possible to use Internet in the field of French foreign language education andindicates that students can use the Internet as an individual tool for learning French foreign language. However, the fact that the Internet is an appropriate tool for French foreign language education cannot be the only reason for using it inside or outside the classroom; students' attitudes towards the tool are also very important. In this study, 85 students learning French as a foreign language were given a questionnaire in order to identify their attitudes towards the Internet. The results of the study revealed that the students of French foreign language have positive attitudes towards using the Internet individually or in the classroom environment.
Collections