İlköğretim okulları altıncı sınıf resim-iş dersi programı çerçevesindeki etkinlikler üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Resim-İş dersinde sanat eğitimin bir gereği olarak çocuğa estetik kişilikkazandırmak, sanatları tanıtmak, uygulamalar yaptırmak, sanattan anlayan ve haz alan birkuşak yetiştirmek temel alınır. Dolayısıyla ilköğretim okulları ikinci kademenin başlangıçaşamasını oluşturan altıncı sınıfların Resim-İş dersinin etkin ve verimli olması, toplumdaestetik çevre bilincine sahip, nitelikli insanların yetişmesinin ön koşullarından biriolmaktadır. Bu araştırmada; ilköğretim okulları altıncı sınıf Resim-İş programıçerçevesinde uygulanan konu ve etkinliklerine ne derece yer verildiği saptanmasıamaçlanmıştır. Böylece, ortaya çıkan durumun Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB)ilköğretim Resim-İş programı ile Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) ve Dünya Bankasıortaklığıyla hazırlanan, hizmet öncesi öğretmen yetiştirmeye yönelik Milli EğitimiGeliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Yetiştirme Eğitimi İlköğretim Sanat ÖğretimProgramı'nda önerisi ile ne ölçüde örtüştüğünün belirlenmesine çalışılmıştır.Araştırma, 2003-2004 Eğitim-Öğretim yılında Kocaeli il merkezine bağlı ilköğretimokulları altıncı sınıf Resim-İş öğretmenlerinden elde edilen verilerle gerçekleştirilmiştir.Tarama yöntemi ve anket tekniğinin kullanıldığı bu araştırmayla 64 İlköğretim okulundan,toplam 66 Resim-İş öğretmeninin görüşleri alınmıştır.Araştırma sonucunda, Resim-İş dersinde uygulanan etkinliklerle ilgili şu bulgularelde edilmiştir. Buna göre, sanat eğitimindeki dört temel öğretim alanından uygulamalıçalışmalar alanında seçilen etkinliklerin çoğunlukta olduğu; ancak Yüksek Öğretim Kurulu(YÖK) ve Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmenyetiştirme Eğitimi İlköğretim Sanat Öğretim Programı'nda Sanat Tarihi, Sanat Eleştirisive Estetik alanlarındaki etkinliklere ?çok? fazla yer verilmesine rağmen, ilköğretim okullarıaltıncı sınıf Resim-İş derslerinde Uygulamalı Alan boyutuna ilişkin etkinliklere ?orta derecede?;.Sanat Eleştirisi ile Sanat Tarihi boyutlarına ilişkin etkinliklere ?az?; Estetik boyutuna ilişkinetkinliklere ?orta derecede? yer verdikleri görülmüştür. The basis in the art education or in the Art and Design course are to help the studentto develop a taste for aesthetics, to introduce the arts and to raise a generation with anunderstanding and a taste for art. Therefore the efficiency of Art and Design course in thesixth grade, which mark the start of the second phase in the primary school education,becomes the prerequisite in the development of qualified people with the consciousness foraesthetical environment. The aim of this research is to reveal and to compare the topics andthe activities covered in the Ministry of National Education?s (MEB) Art and DesignProgram for the primary schools with the Higher Education Council (YÖK) Art Educationfor the Primary School Programme.The research is conducted on the data collected from the Art and Design teacherslecturing the sixth graders, at the primary schools in Kocaeli city centre, in the 2003-2004Educational Year. Using literature review and questionnaire techniques, opinions of 66 Artand Design teachers, from 64 different primary schools were taken.Striking findings on the activities used in the Art and Design course were reachedby the end of the research. Thus, it was determined that; from the main educational areas inthe art education, the activities chosen from the applied works area form the majority andactivities from other area, history, art critique and aesthetics, were rarely used despite thefact that they were emphasized in the YÖK?s Art Education for the Primary Schoolsprogramme. It was also determined that there was no integrity among the applied activitiesof the participating teachers.
Collections