İşitme engelli öğrencilere displinlerarası öğretim yaklaşımına dayalı hayat bilgisi öğretiminin incelenmesi: Eylem araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu eylem araştırmasının amacı; bir Hayat Bilgisi ünitesinin disiplinlerarası yaklaşımagöre işitme engelli öğrencilere uygulanmasının etkilerini incelemektir.Araştırmanın esas katılanları Eskişehir'de devlete bağlı bir işitme engelliler okulunadevam eden ikinci sınıf düzeyinde iki işitme engelli öğrencidir. Araştırmacı öğretmen olarakyer almıştır. şitme engelli bireylerin eğitiminde uzman öğretim elemanları, okul müdürü,çocukların babası, öğretmeni de diğer katılımcılardır.Veriler döngüsel bir şekilde araştırma günlüğü tutarak, öğrencilerin ürünlerinidosyalayarak, arşiv verilerine ulaşılarak, görüşmeler yaparak ve derslerin video teyp ilekayıtlarını gerçekleştirerek toplanmıştır. Dersler iki hafta içinde uygulanmış olup 11 saat 58dakika uzunluğundadır.Uygulama öncesi ölçme aracı ve uygulama sonrası ölçme aracı sonuçları, video ve odyoteyp kayıtları ve öğrenci dosyaları betimsel olarak analiz edilmiştir. Hayat Bilgisinidisiplinlerarası yaklaşıma göre öğretmek işitme engelli öğrenciler için yararlı gözükmüştür.Öğrenciler yazılı, sözlü dil kullanımlarında ve konu bilgilerinde ilerlemişlerdir. Ancak dahafazla deneyime ve zaman ihtiyaçları var olduğu düşünülmektedir. Ek olarak, araştırmacıöğretim tekniklerini gözden geçirme ve kendini geliştirme fırsatları yakalamıştır.Araştırma verileri ilgili araştırmaların ışığı altında tartışılmıştır. Ayrıca, ileri araştırmalarve uygulamalar için öneriler sağlanmıştır. The purpose of this action research study is to examine the impacts of teaching a lifescience unit to hearing impaired students based on the program which stressed theinterdisciplinary teaching approach.The main participants of the study were two second grade hearing impaired studentsattending a public hearing impaired school in Eskişehir. The researcher acted as an instructor.Some experts in the area of education of hearing impaired individuals, the principal, the fatherand the teacher of the students were the other participants.The data have been collected based on these cyclical actions through compiling researchjournal, students? products, archival information, interviews and observations during thelessons recorded by video recorders. The interviews were recorded by audio tape andtranscribed verbatim. The interventions took 11 hours and 58 minutes long in two weeks.The pre and post test results, video taped data and the student portfolios were analyzeddescriptively. Teaching life science based on the interdisciplinary approach seemed to bebeneficial for the students. The results indicated that the students progressed in their use ofspoken, written language and topical knowledge, but it is thought that they still needed moreexperiences and time. In addition, the researcher had chances to review and improve in herteaching techniques.The data have been discussed in the light of the related research data and therecommendations have been provided for the future research efforts and interventions.
Collections