İlköğretimde çalışan branş öğretmenlerinin internet kullanma durumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilişim teknolojilerinin eğitimde etkin bir şekilde kullanılmasıyla, bir çoköğretmen ve öğrenci dijital dünyadan yararlanmaktadır. Günümüzde okullarınteknolojik gelişimini takip etmeye başlaması ile öğretmenlerin de bu gelişime ayakuydurması zorunlu hale gelmiştir.Bu araştırmanın amacı, branş öğretmenlerinin İnternet ve İnternet kullanımıhakkındaki görüşlerini belirlemek ve eğitimde İnternet kullanımı ile ilgili fikirleriniortaya çıkarmaktır.Bu araştırmada, Ankara iline bağlı Polatlı ve Kazan ilçelerindeki ilköğretimokullarında görev yapmakta olan branş öğretmenlerinin genel olarak İnternet'i kullanımdurumlarıyla; İnternet'i kullanmayanların İnternet kullanımı hakkındaki görüşleriincelenmiştir.Araştırmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırmanın veritoplama aracı olarak kullanılan ?İnternet Kullanımı Değerlendirme Anketi?, ilgilialanyazın göz önünde bulundurularak hazırlanmış ve 2004-2005 eğitim öğretim yılındaİlköğretim okullarında çalışan branş öğretmenlerine uygulanmıştır. Toplam 250 branşöğretmeninden 191'i anketi yanıtlamıştır. Buna göre % 76,4'lük oranında bir geri dönüşolmuştur.Araştırmadan elde edilen verilerin çözümlenmesinde yüzde, frekans analizlerikullanılmıştır. Bu araştırma ile ilgili tüm istatiksel çözümlemelerde SPSS 10.0 paketprogramından yararlanılmıştır.Araştırma sonucunda İnternet'i kullanmayı kendi kendine öğrenen öğretmenlerinve İnternet'i hiç kullanmayan öğretmenlerin İnternet kullanımı ile ilgili kursagereksinim duydukları, derslerinde ise İnternet kullanımlarının yetersiz olduğu, büyükçoğunluğunun İnternet hizmetinden yararlanmadıkları bulgularına ulaşılmıştır. With the active usage of the information technologies in education, lots ofteachers and students can benefit from the digital world. With the attention of schools totechnological advancements, it becomes necessity for teachers keep up with thesedigital advancements.The goal of this research is to find out the opinions of the branch teachers onİnternet and the use of it and their ideas about the usage of the İnternet for educationalpurposes.This research took place at the schools of the Polatlı and Kazan districts inAnkara. The usage statistics of the internet among teachers of these schools, and for theones who do not use internet, their approach for internet usage has been studied.In this study public survey method has been used. The literature for dataacquisition methods has been considered and the survey has been applied to branchteachers working in primary schools for the term 2004-2005. A total of 191 branchteacher replied to survey out of 250 which means a % 76,4 response ratio.Collected data has been analyzed using SPSS 10.0 and percentage, frequencyanalyzes applied to data.The results of the analyzed data have been compared with the findings ofprevious researches about this subject. According to results, it has been found out that,teachers who learned how to use internet by themselves or who do not ever usedinternet, need courses about internet usage. It has been realized that in the courses givenby these teachers the internet usage is insufficient or nonexistent in most cases.
Collections