Matematik öğretmenlerinin bilgisayar kullanımına ilişkin yeterlikleri (Eskişehir ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
iiYÜKSEK LİSANS TEZ ÖZÜMATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN BİLGİSAYAR KULLANIMINA İLİŞKİNYETERLİKLERİ (ESKİŞEHİR İLİ ÖRNEĞİ)Çiğdem ATMANBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Anabilim DalıAnadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ağustos 2005Danışman: Prof. Dr. Ferhan ODABAŞIBu araştırma ile ilköğretim ikinci kademesinde çalışan matematik öğretmenlerininbilgisayar kullanımına ilişkin yeterlik düzeyleri ortaya konmaya çalışılmıştır.Matematik öğretmenlerinin bilgisayar kullanımına ilişkin yeterlik düzeyleri,öğretmenlerin çalıştıkları okulların sosyo-ekonomik durumları, cinsiyetleri veöğretmenlik kıdemleri değişkenlerine göre incelenmiştir.Veriler, 2004-2005 eğitim-öğretim yılında Eskişehir il merkezinde ilköğretim ikincikademesinde çalışmakta olan matematik öğretmenlerine uygulanan anket iletoplanmıştır. Anket araştırmacı tarafından geliştirilmiştir ve bilgisayar kullanımınailişkin 7 yeterlik alanında toplam 59 maddeden oluşmaktadır. Elde edilen verileryüzde (%) ve frekans (f) tablolarından yararlanılarak çözümlenmiştir.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, ilköğretim ikinci kademesinde çalışanmatematik öğretmenlerinin bilgisayar kullanımına ilişkin yeterlik düzeylerinin düşükolduğu saptanmıştır. Alt ve orta ekonomik düzey ilköğretim okullarında görevyapmakta olan matematik öğretmenlerinin ve bayan matematik öğretmenlerininbilgisayar kullanımına ilişkin yeterliklerinin daha yüksek olduğu saptanmıştır. Meslekikıdemi 21 yıl ve üzeri matematik öğretmenlerinin bilgisayar kullanımına ilişkin yeterlikdüzeylerinin düşük olduğu saptanmıştır. iiiABSTRACTTHE COMPUTER COMPETENCE OF MATHEMATICS TEACHERSÇiğdem ATMANDepartment of Computer and Educational TechnologyAnadolu University Institute of Educational Sciences, November 2005Adviser: Professor Dr. Ferhan ODABAŞIThis study tried to research the competence level of mathematics teachers working atprimary schools on using computer. The competence level of mathematics teachers onusing computer was investigated with the variables of socioeconomic state of theschools that the teachers working at, gender and rank.This study is designed according to the descriptive model. The data was collected by asurvey aplied on the mathematics teachers of primary school in Eskişehir in 2004-2005academic year. The survey is improved by the researcher and formed in 59 items on 7competence fields about computer using. The data was analysed according to thepercentage and frequency tables.According to the data obtained by the research, it was determined that the competencelevel of mathematics teachers of primary school on using computer is inadequate. It wasdetermined that the competence level of female mathematics teachers and mathematicsteachers working at the schools that have lower and medium socioeconomic state onusing computer are high. Also it was determined that the competence level ofmathematics teachers that are working over 21 years on using computer is low.
Collections