Grafik tasarım ilkelerine dayalı olarak geliştirilmiş etkileşimli eğitim CD`lerinin ilköğretimde temel sanat elemanlarının öğretiminde etkililiği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Grafik Tasarım İlkelerine Dayalı Olarak GeliştirilmişEtkileşimli Eğitim CD'lerinin İlköğretimde Temel Sanat ElemanlarınınÖğretiminde Etkililiği. Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim BilimleriEnstitüsü, 2005, (XV, 185), 124 Kaynak, Danışman: Doç. Fethi KABA, Türkçe.ÖZET(Anahtar Sözcükler)Sanat EğitimiEtkileşimli ÖğrenmeEtkileşimli Sanat EğitimiSanat Eğitimi ve İlköğretim OkullarıGrafik tasarım ilkelerine dayalı olarak geliştirilmiş etkileşimli eğitim CD'lerininilköğretimde temel sanat elemanlarının öğretiminde etkililiğini ortayaçıkarmanın amaçlandığı bu araştırma, tek grup öntest-sontest modelindedesenlenmiştir.Araştırmanın çalışma evrenine 2004-2005 öğretim yılında Eskişehir Özel Çağdaşİlköğretim Okulu'nun üçüncü sınıfında öğrenim görmekte olan toplam 18öğrenci seçilmiştir. Araştırmanın belirlenen amaca ulaşması için gerekli olanveriler, araştırmacı tarafından grafik tasarım ilkelerine dayalı olarak geliştirilenve temel sanat elemanları konusuna ilişkin etkileşimli çeşitli uygulamalarıkapsayan Temel Sanat Elemanları CD'si, Temel Sanat Elemanları Başarı Testi veEtkileşimli CD İle Öğrenmeye İlişkin Öğrenci Görüşleri Anketi ile toplanmıştır.Araştırmanın veri toplama aracının güvenirliğini belirlemek amacı ile yapılanCronbach Alpha iç güvenirlik katsayısı hesaplamasında elde edilen değer .78olarak bulunmuştur.Araştırmada uygulama aracı olarak, araştırmacı tarafından grafik tasarımilkelerine dayalı olarak, temel sanat elemanları konusuna ilişkin etkileşimliçeşitli uygulamaları kapsayan ilköğretim öğrencilerine dönük bir ?Temel SanatElemanları CD?si geliştirilmiştir. CD'nin tasarımı Mayıs 2004-Kasım 2004tarihleri arasında yaklaşık altı aylık bir dönemde gerçekleştirilmiştir.Etkileşimli eğitim CD'si; ?Adobe Photoshop CS 8.0, Adobe Illustrator 10.0,Adobe Imege Ready CS 8.0; Macromedia Director MX, Macromedia Flash MX,I Movie, Gold Wave 5.10 ve All Sound Recorder 1.00? programları kullanılarakgerçekleştirilmiştir.Araştırma için geliştirilmiş olan araçlar, araştırmanın çalışma evrenine seçilenEskişehir Özel Çağdaş İlköğretim Okulu üçüncü sınıf öğrencilerine 6 Mayıs-17Haziran 2005 tarihleri arasında uygulanmıştır.Araştırmaya katılan öğrencilerin veri toplama araçlarında yer alan sorularaverdikleri yanıtlar, kimi istatistiksel yöntemler kullanılarak çözümlenmiştir.Araştırmanın amacına yönelik ilk sorunun yanıtlanmasında ilişkili (eş) örneklemt testi (Paired Samples t-Test), Aritmetik ortalama (X), Standart sapma (S)değerleri, ikinci sorunun yanıtlanmasında korelasyon katsayısı değeri (PearsonCorrelation) ve üçüncü sorunun yanıtlanmasında da frekans (f) ve yüzde (%)değerlerinden yararlanılmıştır. Araştırma verilerinin istatistikselçözümlemelerinde ?SPSS 10.0 for Windows? paket programı kullanılmıştır.Araştırmada yanıtı aranan sorular doğrultusunda, öğrencilerin araştırmanınveri toplama araçlarına verdikleri yanıtların çözümlenmesi sonucunda aşağıdakitemel sonuçlara ulaşılmıştır:Grafik tasarım ilkelerine dayalı olarak geliştirilmiş etkileşimli eğitim CD'lerininilköğretimde temel sanat elemanlarının öğretiminde kullanılmasının öğrencibaşarısını artıran bir etmendir.Öğrencilerin son test ve öğrenmenin kalıcılığı testi puan ortalamaları arasındakikorelasyonunun yüksek olması, öğrenmenin yüksek düzeyde kalıcılık taşıdığınıgöstermektedir.Öğrenciler, etkileşimli eğitim CD'si ile öğrenme konusunda oldukça büyükölçüde olumlu görüşlere sahiptirler. Effectiveness Of Interactive Education CD DesignedThrough The Graphic Design Principles On Teaching The Basic Art Elements InPrimary Schools. Doctoral Thesis. Anadolu University Institute of EducationalSciences, 2005, (XV, 185), 124 Orign, Supervisor: Assoc. Prof. Fethi KABA,Turkish.ABSTRACT(Key Words)Art EducationInteractive LearningInteractive Art EducationArt Education and Primary SchoolsThe research focuses on the effectiveness of interactive education CD which wasdesigned by the researcher through the graphic design principles on teaching thebasic art elements in primary schools. Pre test-post test design was used for theresearch. Eighteen third grade students at Private Çağdaş Primary School inEskisehir were assigned as the sample of the research.Research data was collected by the interactive `Basic Art Elements CD? whichwas designed through the graphic design principles and which includes variousapplications on basic art element subjects, a Basic Art Elements AchievementTest and a Student Ouestionnaire on learning with interactive CD.Internal Consistency Coefficient of Cronbach Alpha for the Reliability of BasicArt Elements Achievement Test is .78. The `Basic Art Elements CD? and theStudent Ouestionnaire were also checked for validity by expert views.The `Basic Art Elements CD? which includes various applications on basic artelements subject, was designed in six months, between May 2004 and November2004. The `Basic Art Elements CD? was desgned by ?Adobe Photoshop CS 8.0,Adobe Illustrator 10.0, Adobe Imege Ready CS 8.0; Macromedia Director MX,Macromedia Flash MX, I Movie, Gold Wave 5.10 ve All Sound Recorder 1.00?programs.The research tools developed for data collection were applied to Private ÇağdaşPrimary School third grade students between May 6 and June 17.The data collected were analyzed through statistical analysis methods. For thefirs research question, Paired Sample t Test, Arithmetic Mean (X), StandartDeviation was used. For the second research question, Pearson CorrelationCoefficiensy was computed. For the third research question, Frequency (f) andpercentage (%) values were used.The results of the analayses showed that:Using interactive education CD designed through the graphic design principleson teaching `Basic Art Elements? in primary schools increased the learners? levelof achievement.High correlation between post test and the retention test showed a high level ofretention.Finally, students had positive views on learning with interactive education CD.
Collections