Show simple item record

dc.contributor.advisorBayrak, Çoşkun
dc.contributor.authorTerzi, Çetin
dc.date.accessioned2020-12-28T13:54:44Z
dc.date.available2020-12-28T13:54:44Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329896
dc.description.abstractDOKTORA TEZ ÖZÜ UYUM SÜRECİNDE TÜRKİYE EĞİTİM POLİTİKALARININ AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM POLİTİKALARI DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ Çetin TERZİ Eğitim Bilimleri (Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi) Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ağustos 2005 Danışman: Prof. Dr. Coşkun BAYRAK Bu  araştırma  ile  AB  eğitim  politikaları  doğrultusunda  Türkiye  eğitim  politikalarının değerlendirilmesi  amaçlanmıştır.  Bu  amaç  doğrultusunda,  Türkiye  ve  AB  eğitim politikaları  eğitim  sisteminin  örgütlenmesi  ve  yönetimi,  okulöncesi  eğitim,  ilköğretim, ortaöğretim,  yükseköğretim  ve  öğretmen  eğitimi  başlıkları  altında  karşılaştırılarak yorumlanmıştır. Karşılaştırma  türü  tarama  modelinde  desenlenen  araştırmada,  verilerin  toplanmasında doküman  incelemesi  kullanılmıştır.  Araştırmada  toplanan  bilgilerin  çözümlenmesi betimsel analiz tekniği ile gerçekleştirilmiştir. Bu doğrultuda AB eğitim politikaları ve Türkiye  eğitim  politikaları  arasında  ilişkilendirme  ve  karşılaştırmalar  yapılarak,  Türk Eğitim  Sistemi'nde  AB'ne  uyum  sürecinde  gerçekleştirilmesi  gereken  politika düzeyindeki düzenlemelere ilişkin sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırmada  elde  edilen  bulgulara  göre,  Türkiye  eğitim  politikalarının  AB  eğitim politikaları ile eğitim sisteminin örgütlenmesi ve yönetilmesi boyutunda örgütlenme ve yönetim  anlayışı,  yaşamboyu  eğitim  ve  eğitim  sisteminin  amaçları  açısından  farklılık taşıdığı saptanmıştır. Okulöncesi  eğitim,  ilköğretim  ve  ortaöğretim  kademesinde  Türkiye  eğitim politikalarının nicel sorunlara yoğunlaştığı, eğitimde Avrupa boyutunun geliştirilmesineyönelik  politikaların  bulunmadığı  belirlenmiştir.  Yükseköğretim  kademesinde,  ECTS, akreditasyon, öğrenci ve öğretim elemanı değişimi, kalitenin geliştirilmesi boyutlarında Avrupa Birliği eğitim politikaları ile tutarlılık sağlandığı saptanmıştır. Öğretmen eğitimi politikaları açısından, Türkiye  eğitim politikalarının  mevcut nitel  ve nicel  gereksinimlere  karşılamaya  yönelik  olduğu,  öğretmen  eğitimine  ilişkin düzenlemelerin AB'nin bilgi toplumu, iletişim teknolojileri, heterojen eğitim sistemleri politikaları doğrultusunda gözden geçirilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstract!`#$%&'($)'#'*+#+,$-.$'/01#02#'.(3/&*#+4.)$'/01$-#50-/'/)&#2(06#'*+#5+(&5+)'/,+#02#'*+#+.(05+$1#.1/01#+4.)$'/01$-#50-/'/)&#4.(/17#'*+#5(0)+&&#02#$4$5'$'/01#89:!;#'+(<=#'>9#49?@A:B9;:#CD +EFG@:!C;@H#&G!9;G9I#J+EFG@:!C;@H#$EB!;!I:A@:!C;K#&F?9A`!I!C;K#5H@;;!;L#@;E#+GC;CB!GIM#$;@ECHF#.;!`9AI!:N#/;I:!:F:9#CD#+EFG@:!C;@H#&G!9;G9IK#$FLFI:#OPPQ#$E`!ICAR#5ACD9IICA#4AS#)CTUF;#%$V($3#'>9# @!B# CD# :>!I# I:FEN# !I# :C# 9`@HF@:9# :>9# 'FAU!I># 9EFG@:!C;@H# ?CH!:!GIK# DACB# :>9#?9AI?9G:!`9#CD#:>9#+.#9EFG@:!C;@H#?CH!:!GIS#'FAU!I>#@;E#:>9#+.#9EFG@:!C;@H#?CH!:!GI#W9A9#!;:9A?A9:9E#GCB?@A@:!`9HN#@I#9;:!:H9EX#CAL@;!Y@:!C;#@;E#@EB!;!I:A@:!C;#CD#:>9#9EFG@:!C;@H#INI:9BK#?A9IG>CCHK#?A!B@ANK#I9GC;E@AN#@;E#F;!`9AI!:N#9EFG@:!C; @;E#:>9#:9@G>9A#:A@!;!;LS#'>9#A9I9@AG>#W@I#E9I!L;9E#@I#@#GCB?@A@:!`9#IFA`9N#@;E#GC;EFG:9E#ZN#:>9#FI9#ECGFB9;:#A9I9@AG># B9:>CES# '>9# @;@HNI!I# CD# :>9# !;DCAB@:!C;# L@:>9A9E# EFA!;L# :>!I# A9I9@AG># W@I#EC;9# ZN# :>9# FI9# CD# E9IGA!?:!`9# @;@HNI!I# :9G>;![F9S# %N# B@U!;L# GC;;9G:!C;I# @;E#GCB?@A!IC;I# Z9:W99;# :>9# +.# @;E# 'FAU!I># 9EFG@:!C;@H# ?CH!:!GIK# :>9# ?CH!:!G@H#A9@AA@;L9B9;:I#:>@:#@A9#;99E9E#:C#Z9#EC;9#!;#:>9#'FAU!I>#+EFG@:!C;@H#&NI:9B#EFA!;L#:>9#?ACG9II#CD#@E@?:@:!C;#:C#:>9#+FAC?9@;#.;!C;#W9A9#@en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleUyum sürecinde Türkiye eğitim politikalarının Avrupa Birliği eğitim politikaları doğrultusunda değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe Evaluation of Turkish educational politics from the perspective of the European Union educational politics during the process of adaptation
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid151173
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid187983
dc.description.pages173
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess