Bilgisayar öğretmenlerinin meslek yaşamlarında karşılaştıkları sorunlar: Eskişehir ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz bilgi toplumu teknolojiyi en iyi sekilde kullanmayı, teknolojiden en verimlisekilde yararlanmayı gerekli kılmaktadır. Bu da toplumsal gelisimi saglayacakbireylerin teknolojiyi en iyi sekilde ögrenmesini gerektirmektedir. Türkiye'de de bilgitoplumunun simgesi olan bilgisayara dayalı bilgi ve iletisim teknolojilerinin her alandakullanımının yaygınlasması sonucu, okullarda alana yönelik egitim verilmesigereksinimi dogmustur. Teknolojiyi anlayan ve kullanan bireylerin yetistirilebilmesindeise ögretmenlerin bu alandaki yeterlilikleri önemlidir. Bu nedenle, egitim sistemimizdebilgisayar kullanımının ögretilmesi büyük önem tasımaktadır. Okullarda teknolojinindolayısıyla bilgisayar kullanımının ögretilmesinde temel görev ögretmenlere özelliklebilgisayar ögretmenlerine düsmektedir. Bu yüzden, bilgisayar ögretmenlerinin egitimsistemi içindeki yerleri oldukça önemlidir.Bu arastırmanın amacı, ilkögretim ve liselerde çalısan bilgisayar ögretmenlerininmeslek yasamlarında karsılastıkları sorunların belirlenmesidir. Bu amaçla bilgisayarögretmenlerinin ögretim, yönetim, teknik ve kisisel alanlarda karsılastıkları sorunlarbelirlenmis ve bu sorunlar çesitli degiskenlere göre incelenmistir.Arastırmanın verileri, 2005?2006 ögretim yılında Eskisehir il merkezinde ve ilçelerindeçalısan 78 bilgisayar ögretmeninden arastırmacı tarafından hazırlanan anket aracılıgıylatoplanmıstır. Arastırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS 10.0 (StatisticalPackage for the Social Sciences) programı kullanılmıstır. Verilerin çözümlemesindeistatistiksel teknik olarak ikili küme karsılastırmalarında Bagımsız Gruplar t-testi(TekÖrneklem t-testi)'nden, ikiden çok küme karsılastırmalarında ise, Tek Yönlü VaryansAnalizi (One Way Anova)'nden yararlanılmıstır. Uygulanan varyans analizi sonucundaelde edilen ?F? test istatistiginin anlamlı bulunması durumunda farklılıgın hangi gruptankaynaklandıgını belirlemek amacıyla Tukey HSD (Tukey's Honestly SignificantDifference Test) testi uygulanmıstır. Arastırmada yapılan istatistiksel çözümlemelerdeanlamlılık düzeyi .05 olarak benimsenmistir.Arastırmadan elde edilen bulgulara göre, bilgisayar ögretmenlerinin ögretim, yönetim,teknik ve kisisel alanlarda yasadıkları sorunların cinsiyet, çalısılan okul türü ve kadrodurumuna göre farklılık göstermedigi saptanmıstır. Bilgisayar ögretmenlerinin en çokteknik alanda, en az ise kisisel alanda sorun yasadıkları belirlenmistir. Bunun yanı sırabilgisayar ögretmenlerinin teknik alanda yasadıkları sorunların hizmet yılına göredegistigi ve ögretim, teknik alanlarında yasadıkları sorunların ise mezun olunanfakülteye göre farklılık gösterdigi saptanmıstır. Today?s information society requires the best and most productive use of technology. Italso requires individuals to learn technology in a best way for the development of thesociety. As the use of computers and of computer-based information andcommunication technologies has become widespread in all fields in Turkey, it is now anecessity to provide training related to the field in educational institutions. To trainindividuals who will learn and use technology, the teachers should essentially be able touse technology in a best way. Therefore, it is quite important to teach the use ofcomputer in our education system. It is basically the duty of teachers, especially of thecomputer teachers, to teach technology thus the use of computer in schools. Hence, theplace of computer teachers is very significant in education system.The aim of this study is to determine the problems that computer teachers of primaryand secondary schools meet in their professional lives. For this purpose, the problems ofcomputer teachers related to teaching and management as well as related to technicaland personal issues were revealed, and these problems were examined according tocertain variables.The study was carried out on 78 computer teachers working in the center and towns ofEskisehir in the education period of 2005-2006, and the data were collected with thehelp of a questionnaire prepared by the researcher. For the analysis of the data obtainedin the study, SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) was used. For thestatistical analysis of the data, Independent group t-test was applied to compare twogroups (One sample t-test), and One way Anova variance analysis was used for thecomparison of more than two groups. As the results of ?F? test statistics obtainedthrough the variance analysis was found to be statistically significant, Tukey HSD(Tukey?s Honestly Significant Difference Test) was applied to find out the group thatled to the difference.In the light of the findings obtained in the study, it was revealed that computer teachershave technical problems at most and personal problems at least. It was found that thetechnical and personal problems of computer teachers and those related to teaching andmanagement do not vary with respect to their gender, the school they work or to theirstaff issues. The technical problems of computer teachers, on the other hand, differaccording to their years of teaching, and the technical problems and those related toteaching were found to differ depending on the faculty they graduated from
Collections