7- 12 yaş grubu çocukların resimlerinde kullandıkları benzer biçimler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
7?12 Yas dönemi, çocukların, egitim ögretime ciddi anlamda adım attıgı, fiziksel,psikososyal, zihinsel anlamda pek çok degisim yasadıgı önemli bir dönemdir. Çocuk bufarklılıkları yasadıgı süreçte, sanatsal anlamda da zor bir dönemden geçer. Önceleri içten vekorkusuzca olusturdugu resimlerini, zamanla çekinerek ve bazı kalıplara dayanarak yapmayabaslar.Bu arastırma, 7?12 yas grubu çocukların resimlerinde var olan benzer biçimleri ve bununnedenlerini belirlemek amacıyla yapılmıstır.Arastırma, tarama modelindedir. Arastırmanın örneklemini, 2005?2006 Egitim ÖgretimYılı'nda, Kütahya ili Merkezi, 3. Egitim Bölgesi'ndeki, 5 ilkögretim okulu olusturmaktadır.Verilerin çözümü ve yorumu için, bu okullardan toplanan çocuk resimleri amaçlardogrultusunda, bulgular ve yorum kısmında incelenmistir.Resimlerde, biçimlerin benzerligi ve hangi sıklıkta kullanıldıkları incelenerek, çocukların bazıbiçimleri gelisiminin bir parçası, bazılarını ise yanlıs egitim ve yaklasımların bir sonucuolarak kullandıkları sonucuna varılmıstır.Arastırmada elde edilen bulgular, çocukların yaratıcılıklarını ortaya çıkartacak egitim veyaklasımların hayata geçirilmeleri gerektigini; çocugun gelisiminin bu asamasında, onu dogruyönlendirebilecek donanımlı kisilere ihtiyaç duyuldugunu ortaya koymustur. The 7-12 age era is a crucial period for the children in which they take serious step for theeducation and feel they physical , psycho-social and mental changes. In this process the childpass through a challenging period in terms of art. He begins to draw the pictures, which hedraws comfortably and without fear before, in hesitation and restricting himself to somecertain patterns.This study aims to determine the presence of the similar figures in the pictures of the 7?12 agegruoup children and the reasons of the occurrence.The model of study is survey. They sampling of the study is constituded by 5 primaryeducation schools in 3. Education Region of Kütahya City Center. With the aim of analysingand interpreting the data, the pictures that were collected from from the scholls, were studiedin related chapter.By looking over the similarity of the figures and how frequent they were used, it was decidedthat children were using some these figures as a part of their growth and the others as a resultof the wrong education and approaches.The findings of the study has displayed that is necessary to implement the education andapproaches which will discover the creativity of the children and durng this process they needwell educated and conscious people who lead them.
Collections