Kaynaştırma uygulaması yapılan ilköğretim okuluna devam eden normal gelişim gösteren öğrencilerin kaynaştırma uygulamasına ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırmanın amacı, Bursa ilinde kaynastırma uygulamasının yapıldıgı ilkögretimokullarının ikinci kademesine devam eden normal gelisim gösteren ögrencilerinkaynastırma uygulamasına iliskin görüslerini belirlemek, zihinsel yetersizligi olankaynastırma ögrencileriyle yasanan problem davranısların nedenlerin belirlemek veçözümüne yönelik önerilerini almaktır. Arastırma gönüllü olarak katılan on sekiznormal gelisim gösteren ögrenci ile yürütülmüstür. Bu amaçla yarı-yapılandırılmısgörüsme teknigi kullanılmıs ve betimsel olarak analiz edilen bulgular niceliksel olaraksunulmustur.Arastırmanın sonucunda elde edilen bulgularda, normal gelisim gösteren ögrencilerinçogunun, kaynastırma uygulamasına olumlu bakmadıkları ve kaynastırmaögrencilerinin genel egitim sınıflarında bilgi ve becerileri tam olarak edinemeyeceklerigörüsünde oldukları gözlenmistir. Ayrıca, normal gelisim gösteren ögrenciler,kaynastırma ögrencilerinin derslerin akısını bozduklarını, dikkatlerini dagıttıklarını,sınıfın basarı ortalamasını düsürdüklerini ifade etmislerdir. Bu problem davranıslarınnedenlerine iliskin olarak, kaynastırma ögrencilerinin dikkat çekmek istedikleri ya dazihinsel yetersizliklerinden dolayı problem davranıslar sergiledikleri görüsündeoldukları gözlenmistir. Bu problem davranısların çözümüne yönelik olarak da,kaynastırma ögrencileriyle aynı sınıfta ögrenim görmek istemediklerini, onların ayrısınıf veya okullarda egitim almalarının daha uygun olacagını ifade etmislerdir.Arastırma kapsamında elde edilen bulgular, çesitli önerilerin ortaya çıkmasınısaglamıstır. En önemli öneri, normal gelisim gösteren ögrencilerin kaynastırmaögrencilerinin özellikleri hakkında bilgi edinme gereksinimlerinin karsılanmasıyönündedir. Bu uygulamayla, kaynastırma ögrencileri ile normal gelisim gösterenögrencilerin aralarında yasadıkları iletisim sorunları azaltılabilir. Ayrıca, ailelerinkaynastırma uygulamasının içine alınması ve sınıf ögretmenlerinin kaynastırmauygulamaları hakkında gerekli bilgiye sahip olmaları diger öneriler arasında yeralmaktadır. The purpose of this study was to analyze the opinions of students with normaldevelopment in regular classes toward inclusion, to analyze the reasons of problembehaviors and to take their suggestions about the solutions of these problem behaviors.The study was completed with 18 with normal development who voluntarilyparticipated in the study. Semi-structured interviews were conducted with the students,and the data collected were analyzed by using descriptive techniques. The findings ofthe study were presented quantitatively.The result of the study indicated that students with normal development do not want tobe in the same classroom with the mainstreamed students and they believe that thestudents with mental retardation can not gain necessary knowledge and abilities in aninclusive school setting. Also, the students mentioned that mainstreamed students donot obey the classroom rules and they want to call their attention or they haveproblematic behaviors because of their mental functioning. As the recommendations ofthese problems, they declare that they do not want to study in the same classroom withinclusive students; they should be educated separately in a different classroom orschool.The findings of the study provided many suggestions about inclusion. The mostimportant suggestion is to inform the students with normal development students aboutmainstreamed students? characteristics. The communication problems between twoparties could be reduced with this practice. Also, families should be activelyparticipated into inclusion process and there should be informative seminars aboutspecial education and the needs of students with special education needs for the regularclassroom teachers.
Collections