Öğretim Üyesi Adayları İçin Öğretimsel Gelişim Programının Değerlendirmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Yükseköğretim Kurulu'nun 05.10.1999 tarih ve 99.50.2691 sayılıkararı uyarınca, eğitim bilimleri alanı dışındaki bilim dallarında doktora öğrenimine devameden ve geleceğin öğretim üyesi adayı olarak görülen doktora öğrencilerinin öğretim bilgi vebecerilerinin geliştirilmesi amacıyla almaları öngörülen ?Gelişim ve Öğrenme? ile?Öğretimde Planlama ve Değerlendirme? derslerini, bu dersleri alan doktora öğrencilerinin vebu dersleri yürüten öğretim elemanlarının görüşlerine göre değerlendirilmesidir.Araştırmanın çalışma evrenini, 2005?2006 öğretim yılı güz döneminde sözkonusu derslerinaçıldığı 38 devlet üniversitesinde bu dersleri alan doktora öğrencileri ve bu dersleri yürütenöğretim elemanları oluşturmuştur.Araştırmanın verileri, ?Öğretim Üyesi Adayları İçin Öğretimsel Gelişim ProgramınınDeğerlendirmesi? başlıklı iki anket aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde sayıve yüzdeler, bağımsız örneklemler t testi, tek yönlü varyans çözümlemesi ve Tukey HSDtestlerinden yararlanılmıştır.Araştırma sonunda, 2005?2006 öğretim yılı güz döneminde Gelişim ve Öğrenme veÖğretimde Planlama ve Değerlendirme derslerini alan doktora öğrencileri ile bu dersleriyürüten öğretim elemanlarının, bu derslerin uygulama ilkelerini ve öğelerini genel olarakuygun buldukları; doktora öğrencilerinin programın uygulama ilkeleri ve öğelerine ilişkingörüşlerinin kimi değişkenlere göre farklılık göstermediği; bu derslerde kazandırılmasıöngörülen bilgi ve becerilerle ilişkili amaçların gerçekleştiği; programın doktora öğrencileriüzerinde, genel olarak olumlu etkiler bıraktığı; öğretim elemanlarının derslerin uygulanmasısırasında genel olarak güçlük yaşamadıkları; öğrenci ve öğretim elemanlarına göre, programıntüm öğretim elemanlarını kapsaması, programın planlanmasında ve uygulanmasında katılımıözendirecek biçimde zaman, süre, biçim, içeriğin esnek bir biçimde düzenlenmesi,gereksinimlerin dikkate alınması ve programa katılımın ödüllendirilmesi görüşünde olduklarısöylenebilir. This research was carried out to evaluate the courses of Development and Learning andInstruction Planning and Evaluation given for the development of faculty members?instructional knowledge and skills according to views of the faculty members giving thesecourses and of the faculty candidates taking these courses.Doctoral students taking the courses and the faculty members giving these courses in fallsemester of 2005-2006 academic year in 38 state universities comprise the population of theresearch.Data was collected by means of two questionnaires. In data analysis period, percentages, ttest,one way ANOVA and Tukey HSD tests were applied.Results indicated that doctoral students attending to instructional development programincluding these courses have found the implementation principles and elements of the coursesquite adequate. It was found out that opinions of doctoral students regarding programimplementation principles and elements did not differ in accordance with various variables.The results show that the objectives of these courses are accomplished. Program has beenfound to affect the students more positively in general. Faculty members experienced nodifficulties during the implementation of these courses in general. The doctoral students andfaculty members stated their views about the development of program in that it should includeall faculty members. However, they stated that during planning and application of theprogram should be organized in a way that encourage faculty members to participate inprogram and participation in to the program should be rewarded.
Collections