Show simple item record

dc.contributor.advisorCavkaytar, Atilla
dc.contributor.authorArdiç, Avşar
dc.date.accessioned2020-12-28T13:53:45Z
dc.date.available2020-12-28T13:53:45Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329776
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; otistik özellikler gösteren çocuklara tuvalet becerilerinin öğretiminde uyarlanmış Azrin ve Foxx'un yoğun tuvalet eğitiminin etkisini belirlemektir. Bu araştırma üç otistik özellikler gösteren öğrenci ile eğitim ortamında uygulanmıştır. Bu araştırmada denekler arası yoklama evreli çoklu yoklama modeli kullanılmıştır.Otistik özellikler gösteren çocuklara tuvalet becerilerinin edinim aşamasında öğretiminde uyarlanmış Azrin ve Foxx'un yoğun tuvalet eğitimi, sıvı alımının arttırılmasını ve zaman çizelgesini içerirken aşırı düzeltme uygulamalarını içermeyecek şekilde kullanılmıştır. Uygulama günlük altı saatlik bir çalışmayı gerektirmektedir.Bu araştırmada, hem gözlemciler arası güvenirlik hem de uygulama güvenirliği verileri toplanmıştır. Otistik özellikler gösteren çocuklara tuvalet becerilerinin edinim aşamasında öğretiminde, uyarlanmış Azrin ve Foxx'un yoğun tuvalet eğitimin etkiliğini belirlemede grafiksel analiz kullanılmıştır.Araştırma sonuçları, otistik özellikler gösteren çocuklara tuvalet becerilerinin öğretiminde uyarlanmış Azrin ve Foxx'un yoğun tuvalet eğitiminin edinim aşamasında kuru kalma ve tuvalete çiş yapma becerilerinde etkili olduğunu göstermiştir. Sosyal geçerlik verileri bu sonuçları desteklemektedir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the effectiveness of modified Azrin and Foxx?s intensive toilet training method on the teaching toilet skills to children with autism. The modified Azrin and Foxx?s intensive toilet training method of teaching toilet skills to children with autism consists of extra fluid taking and time schedule but not overcorrection procedures. Implementation needs a study of six hours per day.The study was conducted with three children with autism in an educational setting. Multiple probe design was used in this study. Both interobserver and procedural reliability data were collected. Graphical analysis was used to determine the effectiveness of modified Azrin and Foxx?s intensive toilet training method on the teaching toilet skills to children with autism.The results of this study indicate that the modified Azrin and Foxx?s intensive toilet training was effective on teaching dryness and urinating in-toilet at acquisition level to children with autism. Regarding parents were satisfied very much with the results.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleUyarlanmış yoğun tuvalet eğitimi yönteminin otistik özellikler gösteren çocuklara tuvalet becerilerinin öğretiminde etkililiği
dc.title.alternativeThe effectiveness of modified intensive toilet training method on the teaching toilet skills to children with autism
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÖzel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAutistic disorder
dc.subject.ytmToilet training
dc.identifier.yokid316374
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid229246
dc.description.pages139
dc.publisher.disciplineZihinsel Engelliler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess