Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü İngilizce hazırlık programının değerlendirilmesi ve bir model önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü İngilizce Hazırlık Programını program boyutlarına göre değerlendirmek, programın istenilen nitelikleri kazandırıp kazandırmadığını ortaya çıkarmak ve değerlendirme sonuçlarına bağlı olarak yeni bir program modeli önermek amacıyla gerçekleştirilmiştir.2006-2007 eğitim-öğretim yılında gerçekleştirilen bu çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Bu araştırmada İngilizce Hazırlık Programında öğrenim görmekte olan öğrenciler, Programı bitirmiş fakültelerde öğrenim görmekte olan öğrenciler ve İngilizce Hazırlık Programında görevli okutmanlarla çalışılmıştır.Araştırma verileri anket ve görüşme teknikleriyle elde edilmiştir. Geliştirilen iki anket İngilizce Hazırlık Programında öğrenim görmekte olan ve Programı bitirmiş öğrencilere uygulanmıştır. Görüşme ise Programda görev alan okutmanlarla gerçekleştirilmiştir.Araştırma sonunda, İngilizce Hazırlık Programının hemen her boyutunda sorunların olduğu, Programın istenilen nitelikleri bir ölçüde kazandırdığı ancak Teknik İngilizce konusunda eksikliklerin görüldüğü, öğretim yöntemleri ve hazırlık eğitimi modeli alanlarında yeniliklere gereksinim olduğu belirlenmiştir.Araştırmanın sonuçlarına bağlı olarak var olan olumsuzlukları gidermeye ve Programın niteliklerinin arttırılmasına yönelik olarak bir İngilizce Hazırlık Programı Model Önerisi sunulmuştur.Anahtar Sözcükler: Program Değerlendirme, İngilizce Hazırlık Program Modeli The purpose of the study was to evaluate the English Preparatory Program of Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Foreign Languages Department based on the elements of curriculum, find out if the Program is successful in realising the desired qualities and suggest a new Preparatory Program model based on the results obtained.In this study, which was conducted in 2006-2007 academic year, survey model was used. The sample of this study was formed from the students currently studying at the Program, those who finished the Program and studying at the faculties and instructors teaching at the Program.Three instruments, namely, two questinonnaires and an interwiev were developed for the purpose of data collection. These instruments were implemented to the students studying at the program, those who finished the Program and studying at the faculties and the instructors teaching at the Program then.The results of the study show that almost all elements of the Program are problematic, the Program provides the desired qualities to some extent but there are some weaknesses on Technical English and there is a necessity for innovations on teaching methodologies and preparatory education models.Based on the results of the study, a suggested English Preparatory Model has been put forward to overcome the weaknesses mentioned and increase the qualities of the program.Keywords: Program Evaluation, English Preparatory Program Model
Collections