The effects of receptive and productive tasks on vocabulary retention
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada algıya ve/veya üretmeye dayalı etkinliklerin kelime öğrenimi üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Bu amaçla algıya dayalı, üretmeye dayalı ve hem algıya hem üretmeye dayalı etkinlik alan ve bu etkinlikleri almayan (kontrol grubu) olmak üzere toplam 4 grup oluşturulmuştur. Gruplara orta düzey altı dil düzeyinden 4 sınıf rassal olarak atanmıştır. Çalışmada, ilk sözcük setinin uygulamasına toplam 127, ikinci sözcük setinin uygulamasına ise toplam 117 öğrenci katılmıştır.Çalışma iki farklı sözcük setini (her bir sette 8 sözcük olmak üzere) içeren 2 uygulamadan oluşmaktadır. İkinci bir uygulamanın nedeni farklı sözcük gruplarıyla benzer sonuçların elde edilip edilemeyeceğini sınamaktır. Her bir sözcük setinde 8 hedef sözcük öğretilmiş ve hedef sözcüklerin de içinde bulunduğu okuma parçaları okutulmuştur. Okuma parçasının ardından kontrol grubu haricindeki gruplara etkinlik yaptırılmıştır. Tüm gruplara 2şer bölümden oluşan (algıya dayalı bölüm ve üretmeye dayalı bölüm) aynı test ön test, son test ve dört hafta gecikmeli test olarak 3 kez verilmiştir. Son olarak uygulamalardan 6 hafta sonra akılda kalmayı ölçmek için iki uygulama halinde öğretilen toplam 16 kelime tek bir testte öğrencilere verilmiştir.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre gruplar kendi içinde incelendiğinde tüm gruplarda ön test ile son testler arasında hem algıya dayalı hem de üretmeye dayalı bölümlerde istatistiksel olarak anlamlı bir başarı artışı ortaya çıkmıştır. Algıya dayalı bölümler için uygulamanın hemen ardından verilen ve uygulamadan dört hafta sonra verilen son testler arasında kontrol grubu dışındaki hiçbir grupta anlamlı başarı düşüşü görülmemiştir. Üretmeye dayalı bölümde ise uygulamanın hemen ardından verilen ve uygulamadan dört hafta sonra verilen son testler arasında algıya dayalı etkinlik alan grup dışındaki tüm gruplarda anlamlı başarı düşüşü görülmüştür.Gruplar birbirleri ile kıyaslandığında ise hem algıya dayalı hem üretmeye dayalı bölümler için farklı zamanlarda uygulanan testlerde farklı etkinliklerin öğrenim üzerinde etkisi olmadığı ancak etkinlik alınmasının öğrenim üzerinde anlamlı ve pozitif bir etkisi olduğu görülmüştür.Uygulamalardan 6 hafta sonra verilen ve her iki uygulamada öğretilen sözcüklerin tamamını içeren (16 hedef sözcük) toplam akılda kalmayı ölçme testinde de benzer sonuçlar elde edilmiş, grupların algıya ve üretmeye dayalı testlerde birbirlerinden anlamlı farklılık göstermediği ancak etkinlik almanın yine öğrenim üzerinde anlamlı ve pozitif bir etkisinin olduğu saptanmıştır.Sonuç olarak bu çalışmada kelimenin akılda kalıcılığının arttırılması için öğretim sonrasında etkinlik yaptırılması gerektiği ancak yaptırılacak etkinlik türünün önemli olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. This study was designed to investigate the effects of receptive and/or productive tasks on vocabulary gains. The study included two successive word sets to confirm the results. Four groups of students at the same proficiency level, lower-intermediate, were randomly assigned to different task groups: one group for receptive, one group for productive, one group for mixed (receptive+productive), and one control group, which did not receive any of the tasks. 127 students were present in the application of word set I, and 117 students were present in the application word set II.8 target words were explicitly taught in each word set. Then, students read a text in which they could see the target words. Following that, they received tasks, except the control group. All students were tested on both same receptive and productive tests just before, immediately after and four weeks after the application of each word set. Finally, a total retention test for 16 target words dealt with in word set was administered six weeks after the applications.The results revealed that all groups showed a statistically significant increase in their scores both in receptive and productive parts from pre test to post tests. With regard to receptive tests, no significant decrease was observed in task groups from immediate to delayed post test; however, the control group could not maintain its gains and decreased its scores significantly over time. In the productive tests, on the other hand, although receptive group was able to retain its gains from immediate to delayed post test, there was a significant decrease in the other groups over time.When the scores were investigated between groups, no significant effect of different tasks on students? vocabulary gains was found in receptive and productive tests applied at different intervals. However, receiving any of the tasks had a significant positive effect on receptive and productive gains of the students because task groups were significantly better than the control group, which always received the lowest scores.The results of the total retention test which included 16 target words together and which was applied 6 weeks after the applications of the word sets revealed that there was no significant difference in receptive and productive tests between the task groups. However, all groups receiving tasks were significantly different from the control group as they had significantly better scores than the control group.The findings of this study may confirm the importance of tasks as it proved just presenting target words was not enough to retain vocabulary over time. The type of task (receptive and/or productive) was not found to have divergent effects on vocabulary retention, though.
Collections