Show simple item record

dc.contributor.advisorCavkaytar, Atilla
dc.contributor.authorBaş Yilmaz, Güler
dc.date.accessioned2020-12-28T13:53:28Z
dc.date.available2020-12-28T13:53:28Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329740
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, kaynaştırma eğitimine devam eden dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bir öğrencinin teneffüs saatlerinde akranları ile olan iletişimini betimlemektir. Bu amacı gerçekleştirmek için, doğal gözlemler yapılmış, saha notları tutulmuş, anne ve öğretmen ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmış, teneffüs saatleri ise videoya kayıt edilmiştir. Elde edilen veriler, tümevarım analizi tekniğiyle analiz edilmiştir. Veri analizi sonunda temalar haline dönüştürülen veriler, araştırmanın bulgularını oluşturmuştur.Araştırmanın bulguları, kaynaştırma öğrencisi ve akranlarının (a) ortak ilginin nesnelere yönelik oluştuğu, (b) ortak ilginin yiyeceklere yönelik oluştuğu, (c) grup oyunları ile gerçekleştirilen, (d)yardımlaşma davranışının yer aldığı, (e) anlık olarak yaşanan, (f) sadece sözsüz iletişimin yaşandığı ve (g) içeriğinde olumsuz davranışların bulunduğu iletişimsel döngülerde iletişim kurduğunu göstermiştir.Araştırma sonucunda elde edilen bulgular DEHB olan çocukların sahip oldukları kişisel özellikler ve çevre desteği ile sahip oldukları bozukluğun meydana getirdiği sosyal ve iletişim becerilerinin geliştirilebileceğini ve akranları ile daha iyi sosyal ilişkiler kurabileceklerini göstermektedir.
dc.description.abstractThe purpose of the present study was to describe the communication behaviors of a student with attention deficit and hyperactivity disorder with his peers during break hours. In order to realize this purpose, natural observations were conducted, field notes were taken, semi-structured interviews were conducted with the mother and the teacher, and the break hours were video-recorded. The data colected were analyzed inductively. The data were turned into themes at the end of the data analysis, and these themes revealed the findings of the study.The findings of the study revealed that, the student with special needs and his peers had (a) joint attention on objects, (b) joint attention on food, (c) communication about group plays, (d) helping others behaviors, (e) communication behaviors instantly, (f) only non-verbal communication, and (g) communication skills including negative behaviors.Results of the study also revealed that, the social and communication skills of the students with attention deficit and hyperactivity disorder may be developed by his personal characteristics and environmental support, besides that, they could be able to construct beter social relations with their peers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bir öğrencinin teneffüs saatlerinde akranları ile olan iletişim davranışları (kaynaştırma ortamında bir uygulama)
dc.title.alternativeCommunication behaviors of a student with attention deficit and hyperactivity disorder with his peers during break hours (an implementatin in an inclusin setting)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÖzel Eğitim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid350217
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid235242
dc.description.pages153
dc.publisher.disciplineZihinsel Engelliler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess