Foreign language student teacher anxiety
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma yabancı dil öğretmen adaylarının yaşadığı yabancı dil öğretmen adayı kaygısının düzeyini ve bu kaygıların olası kaynaklarını nicel ve nitel verilerle ortaya çıkarmayı hedeflemiştir. Ortaya çıkan kaygı düzey ve türlerinin öğretmenlik deneyimi boyunca değişiklik gösterip göstermediği de araştırmanın amaçları arasındadır. Ayrıca, yabancı dildeki yeterlik düzeyinin yabancı dil öğretmen adayı kaygı düzeyi ile olası ilişkisi de sorgulanmıştır. Araştırmaya 405 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmanın nicel verileri Hart (1987) tarafından geliştirilen Öğretmen Adayı Kaygı Ölçeği (STAS) ve bu araştırma için geliştirilen Yabancı Dil Öğretmen Adayı Kaygı Ölçeği (FLSTAS) ile elde edilmiş, nitel veriler ise öğretmen adaylarının tuttuğu günlükler ve yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla elde edilmiştir.Nicel veri analizi farklı alanlardan gelen öğretmen adaylarının orta düzey kaygı duyduğunu, bu kaygı düzeyinin de öğretmenlik deneyiminin başından sonuna doğru anlamlı bir şekilde azaldığını ortaya koymuştur. Ayrıca, İngilizce öğretmen adaylarının kaygı düzeylerinin diğer alanlardaki öğretmen adaylarından öğretmenlik deneyiminin başında anlamlı biçimde yüksek, öğretmenlik staj deneyimi sonunda ise anlamlı biçimde düşük olduğu saptanmıştır. Yabancı dil öğretmen adayı kaygı düzeyleri ise öğretmenlik deneyiminin başında, mikro öğretim deneyiminden sonra ve öğretmenlik uygulamasının sonunda orta düzeyde bulunmuş, bu düzey ise bu üç aşama boyunca anlamlı bir biçimde azalmıştır. Bununla birlikte, yabancı dildeki yeterlik düzeyi ile yabancı dil öğretmen adayı kaygı düzeyi arasında anlamlı bir ilişki saptanmamıştır. Son olarak, araştırmanın nitel verileri yabancı dil öğretmen adayı kaygısını altı ana kategoride ortaya koymuştur: öğrenciler ve sınıf profili, sınıf yönetimi, öğretim yöntem ve teknikleri, izlenme, danışman ve sınıflandırılamayanlar. This study aimed to find out the level and sources of foreign language student teaching anxiety experienced by Turkish EFL student throughout the teaching practicum and to investigate the relationship between language proficiency level of foreign language student teachers and the level of anxiety they experience was examined.405 student teachers participated in the study. The research tools were the Student Teacher Anxiety Scale (STAS) developed by Hart (1987), the Foreign Language Student Teacher Anxiety Scale (FLSTAS), developed for this study, diaries kept by student teachers, and semi-structured interviews.The quantitative analysis of the data revealed that student teachers from different majors of study experience a moderate level of anxiety both at the beginning and towards the end of the teaching practicum and there was a significant difference between the anxiety levels of the student teachers from different majors of study at the beginning and at the end of the practicum. Moreover, the level of anxiety experienced by student EFL teachers was distinguishable from the anxiety experienced by student teachers teaching in other disciplines. A significant decrease in the overall anxiety levels of the foreign language student teachers from the beginning to the end of the teaching practice was also found. The results of the study indicated no significant relationship between language proficiency and foreign language student teacher anxiety. Finally, the analysis of the qualitative data revealed six main categories as the sources of foreign language student teacher anxiety: students and class profiles, classroom management, teaching procedures, being observed, mentors, and miscellaneous.
Collections