Incidental Vs. intentional vocabulary acquisition: An investigation on input enhancement and word-focused tasks
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma okurken girdi geliştirme ve sözcük aktiviteleri tamamlamanın sözcük öğrenimindeki rol ve etkililiğini araştırmak amacıyla düzenlenmiştir. Çalışma, özellikle anlama için okurken, sadece okumayla karşılaştırıldığında girdi geliştirme ve sözcük aktiviteleri tamamlamanın sözcük öğrenimi açısından avantajlı olup olmadığını araştırmıştır.Analiz sonuçlarına göre her uygulamanın sözcük öğreniminde bir etkisi olmuştur. Çalışmanın amaçlarından biri sadece okuma, girdi geliştirme ve sözcük aktiviteleri tamamlama yollarından hangisinin sözcük öğreniminde etkili olacağını bulmaktır. Buna göre sözcük aktiviteleri tamamlamanın, çalışmaya katılan öğrencilerin sözcük öğreniminde diğer gruplara göre daha iyi performans göstermelerine etkili olduğu bulunmuştur. Sözcük aktiviteleri tamamlamak öğrencilerin farklı derecelerde öğrenme ve düşünme yeteneklerini tetiklemiş görünmektedir.Öğrencilerin öğrenilen sözcükleri zaman içinde ne kadar akılda tuttuklarını bulmak için çalışmanın onunda verilen gecikmiş test sonuçlarına göre WFT grubu hedef sözcükleri en iyi hatırlayan grup olmuştur. Fakat ilk ve gecikmiş test karşılaştırmalarına göre bütün grupların sonuçları birbirine benzerdir ve hiçbir grup sözcükleri hatırlayamamıştır. Bu sonuca göre okurken sözcük öğrenmede sözcük aktiviteleri tamamlama yoluyla öğrenme süreci başlamıştır ancak uzun dönem ses dizimi betimleme kapasitesine erişilmemiştir. Öyleyse uzun dönem öğrenme için sözcük aktiviteleri tamamlamanın etkili olduğu bulunmamıştır. Bu sürecin etkili olabilmesi için karşılaşılan sözcüklerin zaman zaman tekrarlanması gerekmektedir. The present study was designed to investigate the roles and effectiveness of enhancement and word-focused activities in the vocabulary learning through reading. Specifically the study investigated whether typographical input enhancement and word focused tasks are favorable as compared to input only when reading for comprehension.The analyses showed that all of the treatments have an effect on learner scores and results when learning an unknown word. One of the aims of the study was to explore which way? reading only, input enhancement and word-focused tasks? would promote word learning when learners read an L2 text for comprehension. Participants who carried out word-focused tasks outperformed the other two groups in the number of words recognized both in the form and meaning. Completing vocabulary activities appeared to have contributed to WFT group?s significantly better performance than IE and IO groups on form-recognition and meaning-recognition tests. Completing a variety of vocabulary exercises seemed to have tapped different levels of processing capabilities such as recognition and interpretation. WFT group completed a variety of exercises during the instructional period so; they had more opportunities to consciously go through an elaborated mental processing of these words.
Collections