İki boyutlu sanat atölye dersinde yapılandırmacı yaklaşıma dayalı öğretim uygulamalarına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri ( Ordu Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi örneği )
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Toplumlar düşünen, sorgulayan ve üzerine düşen görevlerin farkında olan bireylerin varlığına ihtiyaç duymaktadırlar. Burada görev eğitim kurumlarına düşmekte ve eğitim programlarının bu yönde hazırlanması gerekmektedir.Sanatın eğitimi de aslında zihinsel düşünce süreçlerinin zenginleştirilmesine dayalı çok yönlü bir yöntemler bütünüdür. Araştıran, yaratan, yorumlayan, estetik beğenileri gelişmiş bireyler yetiştirmek ancak sanat eğitimine gerekli önemin verilmesiyle mümkündür.Ülkemizde Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri bu doğrultuda eğitim vermeyi hedefleyen okullardır. Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri resim alanının İki Boyutlu Sanat Atölye dersi her alanda kullanılabilecek yaratıcı davranışlar, özgür ve özgün düşünme becerileri geliştirme bakımından alanın önemli derslerinden biridir. Dersin programı 2006-2007 öğretim yılından itibaren öğrenci merkezli eğitim ve yapılandırmacı yaklaşımı temel alan yapısıyla uygulanmaktadır.Araştırmanın temel amacı, İki Boyutlu Sanat Atölye dersinde yapılandırmacı yaklaşıma dayalı öğretim uygulamalarına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerini ortaya koymaktır. Bu temel amaç doğrultusunda araştırma nitel araştırma yöntemi benimsenerek gerçekleştirilmiştir.Araştırma tarama modelinde ve 2009-2010 öğretim yılında Ordu Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi'nde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada bu okulda görev yapmakta olan 6 resim öğretmeniyle ve 20 resim alanı öğrencisiyle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Görüşme soruları hazırlanırken İki Boyutlu Sanat Atölye dersinin yapılandırmacı yaklaşıma göre nasıl uygulandığını belirlemek hedeflenmiştir. Verilerinin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniğinden yararlanılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; görüşme yapılan öğretmen ve öğrencilerin büyük bir kısmının İki Boyutlu Sanat Atölye dersini önemli bir ders olarak gördükleri ve dersin yapılandırmacı yaklaşıma dayalı uygulamalarıyla ilgili olarak olumlu görüşlere sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte öğretmenlerin dersi yapılandırmacı yaklaşıma dayalı olarak uygularken bazı sorunlarla karşılaştıkları saptanmıştır. Bu sorunlardan başlıcaları; öğretmenlerin yapılandırmacı yaklaşımla eğitilmemiş olmaları, öğrencinin derse hazırlıksız gelmesi, öğretmenin öğrenciyi aktif kılamaması, ders kitaplarının geç gelmesi, öğretmenin donanımlı olmaması, zamanın yetmemesi şeklinde ortaya çıkmıştır.Öğretmenler İki Boyutlu Sanat Atölye dersinin yapılandırmacı yaklaşıma dayalı olarak nasıl daha verimli yürütülebileceğine ilişkin görüşlerini de bildirmişlerdir. Yine bir kısım öğrenci de, uygulamalarla ilgili olarak değişiklik yapılmasına dair bazı görüşlerini bildirmişlerdir.Anahtar Kelimeler: Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi, İki Boyutlu Sanat Atölye, yapılandırmacılık Societies need individuals who are thinking, asking, renewing, and are aware of their responsibilities instead of accepting everything. Herein, the mission falls to Education Intuitions and the education programs need to be prepared in this way. Concordantly, learning how to think rationally and creatively is the starting point of restructuring in education.However, the education of art, in fact, is a unique of multi ways concerning the multiplication of intelligence thinking processes. Bringing up the individuals who research, create, commend and have improved aesthetic knowledge is also available by giving necessary importance to the art education.Fine Arts and Sports High Schools in our country are the schools which aim to give education on this direction. The lesson of two-dimension art shop is one of the important lessons in its field in accordance with creative behaviors, developing free and peculiar thinking can be used in every field. The program of the lesson has been applied based on student-centered and constructivist approach since 2006-2007 education years.Main target of this research is to bring up the thoughts of the teachers and the students about the education application based on structural approach in two-dimension art shop lesson. To reach this target the research has been done by quality research method.Research has been done by search method in Ordu Fine Arts and Sports High School in 2009-2010 education years. In the research 6 art teachers working in this school and 20 art field students were interviewed. When preparing the interview questions how the two-dimension art shop lesson is applied according to the constructivist approach was targeted. When analyzing the research datum, the descriptive analysis technique was used.According to the findings obtained at the end of the research; Majority of the teachers and students who were interviewed consider the two-dimension art shop lesson as an important lesson and we concluded that they also have positive opinions about the applications of the lesson?s constructivist approach. Besides, it was observed that the majority of the teachers and students used expressions, which give the opinion of the lesson, has been processed with the applications based on constructivist approach. Nevertheless, it was determined that teachers have had the same problems while they have been applying the two-dimension art shop lesson based on constructivist approach. Some of these problems are; the teachers hadn?t been trained based on the constructivist approach, the students attend the class without any preparation, teachers can not activate the students, student books were obtained too late, teachers are not equipped well, lack of time.Besides, the teachers stated their opinions about how the two-dimension art shop lesson can be applied more effectively based on constructivist approach. In addition, some students stated their opinions about making some changes about applications.Key Words: constructivism, Fine Arts and Sports High Schools, two-dimension art shop lesson,
Collections