Bir ilköğretim okulu ve iş okulunda çalışan okul yöneticisi ve öğretmenlerin zihin engelli bireylerin işe yerleştirilmelerine ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, okul yöneticileri ve öğretmenlerin zihin engelli bireylerin işe yerleştirilmelerine ilişkin görüş ve önerilerini belirlemektir. Araştırma Eskişehir ili Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı Av. Lütfi Ergökmen İlköğretim Okulu ve İş Okulunda çalışan 17 öğretmenle gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma, durum saptamaya yönelik betimsel bir çalışmadır. Veriler yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Görüşmeler ses kayıt cihazına kaydedilmiş, daha sonra kayıtların dökümleri yapılarak analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen veriler frekans biçiminde ifade edilmiştir.Araştırma sonucunda, okul yöneticisi ve öğretmenlerin zihin engelli bireylerin istihdamı öncesinde iş alanlarının belirlenerek buna uygun becerilerin öğretilmesinin gerekliliği ile okulda kazandırılan beceriler ve çalışma alanları ortaya konmuştur. Bunun yanı sıra istihdam sırası ve sonrasında eğitim kurumlarının izleme çalışmalarını sürdürmesinin önemli olduğu, devletin istihdama yönelik çıkardığı yasaları uygulama boyutunda daha ciddi izlemesi ve ailelerin çocuklarına istihdamın her boyutunda destek olması sonuçları da ortaya çıkmaktadır.Anahtar Kelimeler: İstihdam, zihin engelli The purpose of the present study was to determine the opinions and suggestions of teachers and school administrators about job placement of individuals with mental retardation. The study was conducted with 17 teachers who were working in Av. Lütfi Ergökmen Elementery School and Vocational School. Semi-structured interviews were conducted with the participants and the data were presented with frequencies.The results of the study revealed that job opportunities appropriate fort he individuals with mental retardation should be determined and job skills related to those jobs should be taught to these individuals. Besides, schools should follow up the places where their students were placed was one of the important findings. Also, another finding of the study was that government should control the application of the laws related with the job placement of individuals with special needs. Parents should be a part of their child?s education and job placement as well.
Collections