İlköğretim okulları görsel sanatlar dersinde müze bilinci öğrenme alanına yönelik yaratıcı drama uygulamaları ve öğrenci görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ile İlköğretim Görsel Sanatlar Dersi Müze Bilinci öğrenme alanı 6. sınıf kazanımlarının Eğitimde Yaratıcı Drama yöntem ve teknikleri uygulanarak öğrencilerin müzelere ve müze eğitimine yönelik oluşan görüşleri değerlendirilmeye çalışılmıştır.Müzeler sanat eğitiminde etkin olarak kullanılması gereken önemli araçlardan biri olmalıdır. Müze bilinci oluşturmak, öğrencilerin sadece müzede gezmeleriyle sınırlı değildir, müzede uygulanan eğitim programları ve müze dışı eğitsel etkinliklerle bir bütündür. Müze bilinci öğrenme alanına yönelik, müze eğitimi programlarında etkin olarak kullanılacak yöntemlerden birisi eğitimde yaratıcı dramadır. Eğitimde yaratıcı drama bilişsel, duyuşsal, devinişsel öğrenmeleri destekleyebilen ve gerçekleştirebilen bir yöntemdir. Müze bilinci öğrenme alanı içerisinde müze eğitiminde yaratıcı dramaya yer verilmesi, müzeden sağlanabilecek kazanımların en üst düzeye çıkmasına olanak verebileceği düşünülmektedir.Araştırma, 2008-2009 öğretim yılında Bursa Nilüfer ilçesi Fethiye İlköğretim okulu 6. sınıfta okuyan B şubesi öğrencilerini ve Görsel Sanatlar Dersi Müze Bilinci Öğrenme alanını kapsamaktadır. Bu uygulama öğrencilerle okulda, Bursa Kent Müzesinde ve Bursa Arkeoloji Müzesinde gerçekleştirilecek 18 ders saatini kapsayan dört oturum olarak planlanmıştır. Uygulamanın yedi ders saati okulda, beş ders saati Bursa Kent Müzesinde, altı ders saati Bursa Arkeoloji Müzesinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak betimsel yöntem kullanılmış, uygulama sonucunda 20 öğrenci ile yarı-yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Görüşme sonucunda elde edilen veriler niceliksel olarak analiz edilmiştir.Bu araştırmada elde edilen bulgulara göre; öğrencilerin müzeleri yaratıcı drama etkinlikleri uygulayarak gezmeleri, müzeyi algılamalarında ve kazanımlarında olumlu etkiye sahip olduğu söylenebilmektedir. Öğrencilerin müzelere olan ilgisi ve farkındalığı arttırmış ve müze ortamının öğrenmede sağladığı olanakları düşünülerek yeni araştırmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Görsel sanatlar, müze bilinci, müzede yaratıcı drama The aim of this study is to commentate on the arguments, museum and educational facilities in the museums, among the elementary school 6?th form students, which were trained subject to the methods and technics of creative drama, in the Visual-Arts lessons and the learning of Consciousness of Museum , as a part of the Educational Programme.Museums are one of the most important institutions, which should be used at the education of art. The consciousness of museum learning can not be reached by simply visiting tours in the museum , despite of this, educational programmes in the museum and external educational programmes are complimentary to above goal. For example in the educational field of consciousness of museum learning, the creative drama is one of the main methodswhich can be used.Creative drama as a method at education may support and effect the way learning, the way of feeling and the way of acting. It is thought that by using the method of creative drama, the maximum gain can be reached at the learning of consciousness of museum.This study, which was held at the Fethiye Elementary School in Nilüfer District Bursa, during the educational periods 2008-2009, covers the progress of the students of the 6?th form branch B, in the field of Visual Arts lessons and the learning of Consciousness of Museum. The research was planed to be realized at school, at Bursa Kent Museum and at The Archeological Museum in totaly 16 periods and 4 different sessions. In practise, 5 periods of lesson have been realized at school, 5 periods of lesson have been realized at the Kent Museum and remaining 6 periods of lesson have been realized at the Archeological Museum. The study was designed descriptively and semi-structured interviews were conducted with 20 students and the interview data were analyzed quantitatively.Based on the findings obtained in this research, it has been concluded that methods and technics of creative drama in the museum tour, increased the interest and conscious of the students and within the scope of museum learning, with recommendations aimed at the conduct of new researches.Key Words: Visual Arts, consciousness of museum, creative drama at museum
Collections