İlköğretim altıncı sınıf görsel sanatlar eğitiminde işbirlikli öğrenme uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Danışman: Yrd. Doç. Metin İNCE Bu araştırmanın amacı ilköğretim altıncı sınıfta işbirlikli öğrenme uygulamalarının nasıl gerçekleştiğini belirlemektir. Araştırma, üzerinde çalışılan durumun ayrıntılı bir biçimde betimlenmesi amaçlandığından, katılımcı gözleme dayalı betimsel durum çalışması olarak desenlenmiştir. Araştırmanın uygulaması, 2009-2010 öğretim yılı güz döneminde Eskişehir ili Günyüzü ilçesi Gümüşkonak İlköğretim Okulu?nda gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya, altıncı sınıftaki altısı kız, yedisi erkek olmak üzere toplam 13 öğrenci ile Görsel Sanatlar öğretmeni katılmıştır. Araştırma verileri, 10 Ekim 2009 ? 31 Aralık 2009 tarihleri arasında toplanmıştır. Araştırmada, işbirlikli öğrenme uygulaması Görsel Sanatlar dersinde 16 Aralık 2009 ? 31 Aralık 2009 tarihleri arasında toplam 8 ders saatinde yapılmıştır. Araştırma verileri; ?Öğrenci Kişisel Bilgi Formu?, ?Katılımcı Gözlem?, ?Video Kayıtları?, ?Yarı Yapılandırılmış Görüşme?, ?Araştırmacı Günlüğü? ve ?Öğrenci Ürünleri? olmak üzere farklı veri toplama araçları ile toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma verileri betimsel analiz yoluyla çözümlenmiş, daha sonra, araştırma soruları temel alınarak bulgular tanımlanmış ve yorumlanmıştır. Anahtar Kelimeler: İlköğretim Görsel Sanatlar Öğretimi, İşbirlikli Öğrenme. Sciences May 2010 Advisor: Assit. Prof. Metin İNCE The purpose of this study is to determine how cooperative learning applications are carried out at the sixth grade in primary education. Because this research aimed at describing the case studied in this study in detail, it was designed as a holistic single case descriptive study based on participant observation. The study was conducted at Gümüşkonak Primary School in Eskisehir Province, Günyüzü county Gümüşkonak municipality in the Fall term of 2009-2010 educational year. The participants of the study are 6 female, 7 male students, and the teacher of 6. class. The data were collected between 10, Oct 2009 ? 31, December 2009. In this study, the cooperative learning application was carried out in the Visual Art lesson in 8 class hours between 16, Decenmber 2009 ? 31, December 2009. The data were gathered through ?Student Personal Information Form?, ?Participant Observation?, ?Video Recordings?, ?Semi-structured Interviews?, ?Researcher?s Journal?, and ?Student?s Products? as different data-collection instruments. The data were analyzed descriptively and then the findings were determined and evaluated based on the research questions.Key Words: Visual Art of Education, Cooperative Learning.
Collections