Final okullarında çalışan öğretmenlerin okulun örgüt kültürü tipine ilişkin görüşleri - Samsun, Bursa, Florya, Final Okulları örneği -
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada İstanbul Florya, Samsun, Bursa Final Okulları'nda görev yapan öğretmenlerin okulun örgüt kültürü tipine ilişkin görüşleri ve bu görüşlerin yaş, cinsiyet, kıdem, aynı okulda çalışma süresi, öğrenim durumu ve çalıştıkları öğretim kurumu (okul öncesi, ilköğretim, orta öğretim) alanına göre değişiklik gösterip göstermediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Okul kültürü tipleri olan rol kültürü, destek kültürü, başarı kültürü ve güç kültürü tiplerinden hangisinin daha güçlü olduğu demografik boyuttaki değişkenlere göre incelenmiştir.Araştırma 2009-2010 eğitim-öğretim yılı güz döneminde İstanbul Florya, Samsun, Bursa Final Okullarında görev yapan 179 öğretmen üzerinde uygulanmış toplanan 176 anketin 52 tanesi değerlendirme dışı bırakılmış, 124 anket değerlendirmeye alınmıştır.Araştırmada Erkmen ve Ordun (2001) tarafından geliştirilen ?Örgüt Kültürü Ölçeği? uygulanmıştır. Araştırmada verilerin çözümlemesinde istatistiksel analiz için SPSS For Windows 15,0 programı kullanılmıştır. Frekans, yüzde, standart sapma, normal dağılımlar için Kolmogorov ? Smirnov dağılım testi, verilerin karşılaştırılmasında iki grup durumunda Mann. Whitney U testi, gruplar arası karşılaştırmalarda Kruskal Wallis testi kullanılmıştır.Öğretmenler okul kültürü tipi yaklaşımlarından en çok güç kültürü yaklaşımını benimsemektedir. Bunu sırasıyla başarı ve rol kültürü yaklaşımları izlemektedir. Öğretmenlerin en az benimsedikleri yaklaşım ise destek kültürüdür. The aim of the study is to identify the point of view of the Final school?s teachers about the organizational culture type of the schools in Istanbul Florya, Samsun and Bursa. The research also aims to analyze if the cultural view and understanding of the teachers? might differ based on some parameters such as their age, education level, sex, seniority, period of time spent in the same school, the type of the school they work for (preschool , primary school, secondary school). The data is analyzed according to the variables at demographic level in order to identify the stronger type of culture among ?role culture?, ?support culture?, ?success culture? and ?strength/power culture?.The research is done with 179 teachers who worked in Final schools during the autumn semester of the academic year 2009-2010. 52 surveys out of 176 surveys have been omitted. Remaining 124 surveys have been evaluated.For the evaluation of the research,? Scale of Organization Culture Type? system which is developed by Erkmen and Ordun (2001) is used. In the research for the statistical analysis of the data, SPSS for Windows 15.0 application is used. For the frequency, percentage, standard deviation and regular allocation ?Kolmogorov ? Smirnov? allocation test is used. For the comparison of quantifier data; in the case of having two groups, ?Mann Whitney U Test?, for the comparison between the groups ?Kruskal Wallis Test? is used.According to the processed data, we can say that the teachers mostly recognize the ?strength/power culture? approach from the organizational culture types. ?Success? and ?Role? culture approach follows this. The least recognized culture type is ?Support Culture?
Collections