Türkiye ve İngiltere ilköğretim 4. ve 5. sınıflar müzik dersi öğretim programlarının karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küreselleşme sürecinde bilim, teknik ve teknoloji alanında yaşanan hızlı değişimler ile sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçiş, eğitim sistemlerini de derinden etkilemiş, ülkelerin bu doğrultuda eğitim politikalarını değiştirmelerini ve geliştirmelerini zorunlu kılmıştır. Bu açıdan, farklı ülkelerin eğitim sistemlerini inceleyerek benzerlik ve farklılıklarını saptamak ve benzer sorunlara karşılaştırmalar yoluyla çözüm yolları aramak için yapılan karşılaştırmalı eğitim çalışmaları önem kazanmıştır. Bu araştırma, Türkiye ve İngiltere ilköğretim 4. ve 5. sınıflar müzik dersi öğretim programlarının benzerlik ve farklılıklarının karşılaştırılmasını ve her iki ülkenin öğretim programlarına yönelik önerilerin geliştirilmesini amaçlayan bir karşılaştırmalı müzik eğitimi çalışmasıdır. Araştırmada, veriler ?doküman incelemesi? yöntemiyle elde edilmiştir ve verilerin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma sorularına bağlı olarak bir analiz çerçevesi oluşturulmuştur. Buna göre iki program; genel yapıları, genel amaçları, temel becerileri, kazanımları, içerikleri, öğrenme-öğretme süreçleri ve ölçme-değerlendirme süreçleri yönünden karşılaştırılmıştır. Araştırma sonucunda, elde edilen bulgular doğrultusunda iki ülkenin müzik dersi öğretim programlarına yönelik önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Karşılaştırmalı eğitim, ilköğretim programları, müzik eğitimi. By the globalization process, rapid changes in science, technique and technology and progression towards to the information age have effected education systems and forced countries to develop their education policies according to these new conditions of the world. In that respect, the comparative education studies, which enable to determine the similarities and differences between education systems and to find solutions for similar problems by comparing countries, are getting to be more important. This research is a comparative music education study which aims to compare the primary education 4th and 5th grades music lesson curriculums of Turkey and England and to develop suggestions for two curriculums. The data of research were collected by document analyze technique and the collected data were analyzed by descriptive methods. An analyze framework was developed according to research questions. In this context; two curriculums were compared in terms of the general structures, general aims, basic skills, acquisitions, contents, learning-teaching processes and evaluation processes. At the end of the research, suggestions were developed for two countries according to the findings.Key Words: Comparative education, primary curriculum, music education.
Collections