The factors affecting teacher efficacy perceptions of pre-service English language teachers
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öğretmen yeterliğinin sadece öğretmenlik uygulamasını değil aynı zamanda öğrenci performanslarını da etkileyen önemli yapılardan biri olduğu düşünülmektedir. Ayrıca öğretmen yeterliğinin, oluşum sürecinde, başka bir deyişle, hizmet öncesi dönemde, konu alanları, motivasyon ve staj gibi bazı faktörlerden etkilendiği öne sürülmektedir. Bu yıllarda öğretmenlerin kendileri hakkındaki görüşlerini daha iyi anlamak için ne tür faktörlerin öğretmen adaylarının yeterlik algılarını etkilediği araştırılabilir. Bu, öğrenim sırasında öğretmen yeterliğini geliştirmek için neler yapılabileceği ile ilgili bazı yararlar sağlayabilir. Dolaylı olarak, bu araştırma öğretmen eğitimi programlarının kalitesi ve staj hakkında bazı görüşler ortaya çıkartabilir. Bu bağlamda, bu çalışma İngiliz dili öğretmen adaylarının öğretmen yeterlik algılarında etkisi olabilecek faktörleri araştırmayı amaçlamaktadır. Toplamda 113 Anadolu Üniversitesi son sınıf İngiliz dili öğretmen adayı bu çalışmaya katılmıştır. Bu araştırma açıklayıcı tasarım modeline dayalı olduğundan anketler ve odak grup görüşmeleri uygulanmıştır. Nicel verileri incelemek için betimleyici istatistik kullanılmış, nitel veriler içinse içerik analizinden yararlanılmıştır. Sonuçlar, katılımcıların algılanan öğretmen yeterliğinin orta düzeyde olduğunu göstermiştir. Ayrıca katılımcıların sınıf yönetimine, öğretim stratejilerine ve öğrenci katılımına yönelik yeterlikleri birbirine çok yakın olmasına rağmen sınıf yönetimine yönelik yeterliklerinin diğer iki bileşenden daha yüksek bir ortalamaya sahip olduğu bulunmuştur. Temsili 22 İngiliz dili öğretmen adayıyla gerçekleştirilen odak grup görüşmeleri dört temel faktörün yeterlik algılarını etkilediğini ortaya çıkarmıştır: üniversitede aldıkları İngiliz dili eğitimi, staj deneyimleri, algılanan dil seviyesi ve duyuşsal özellikler. Diğerlerine göre staj deneyimleri öğretmen yeterliği oluşumunu etkilemede en yüksek etkiye sahiptir. Dahası, bu faktörlerin algılanan öğretmen yeterliği üzerinde olumlu ya da olumsuz etkileri olduğu bulunmuştur. Sınıf içi uygulamalar, öğrenciler, öğretmenlik mesleğine bakış açısı, kişisel özellikler ve motivasyonun öğretmen yeterliğine olumlu katkıları varken öğretmen eğitimi programının içeriği, uygulama öğretmeni ve üniversitedeki yürütücü öğretmen, algılanan dil düzeyi ve duygular olumsuz etkilere sahiptir. Çalışma sonuçlarının, İngiliz dili öğretmen adaylarının yeterlik algılarına yönelik yeni bakış açıları sağladığına inanılmaktadır. Teacher efficacy is considered to be one of the most important constructs which affect not only teacher practices but also learner performances. It has been asserted that teacher efficacy is also influenced by some factors such as subject areas, motivation, and teaching practice in its developmental phase; that is, in pre-service years. In order to understand the judgments that teachers make about themselves better in these years, what kind of factors affect the perceptions of pre-service teacher efficacy can be explored. This might provide some benefits in terms of the things that can be done to improve teacher efficacy positively early in learning. Indirectly, this may give some insights about the quality of teacher education programs and the practicum. With these in mind, the present study aims to investigate the factors that may have an impact on the efficacy perceptions of pre-service English language teachers. A total of 113 pre-service English language teachers who were at their final year at Anadolu University participated in the study. Since the current study is based on the explanatory design, surveys and focus group interviews were utilized. Descriptive statistics were run to examine the quantitative data, and content analysis was used to examine the qualitative data. The results showed that the sample had a moderate level of perceived teacher efficacy. Moreover, their perceived efficacy in classroom management, instructional strategies and student engagement were found to be close to each other, though efficacy in classroom management had a little higher mean score than the other two components. Focus group discussions, carried out by 22 representative pre-service ELT teachers, revealed four main factors that affect their efficacy perceptions: ELT education they received at university, their practicum experiences, perceived language proficiency and their affective states. Compared to others, practicum experiences had the biggest role in the development of teacher efficacy. Furthermore, these factors were found to have either positive or negative effects in their perceived teacher efficacy. While classroom practices, students, the view of teaching as a profession, personality characteristics, and motivation contributed positively to efficacy, the content of the teacher education program, cooperating and supervisor teachers, perceived language proficiency and emotions had negative effects. The findings of the study are believed to provide new perspectives into the efficacy perceptions of pre-service ELT teachers.
Collections