2005 yılı ve sonrasında kurulan resim bölümlerinde eğitim-öğretim sürecine ilişkin öğretim elemanı ve öğrenci görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Güzel Sanatlar Fakülteleri ülkemiz sanatının gelişimini sağlayan yükseköğretim kurumlarıdır. Bu kurumlarda yaşanacak her türlü gelişme ülkemiz sanatının gelişimine yansıyacaktır. Güzel Sanatlar Fakülteleri Resim Bölümlerinin olumlu yönde gelişim göstermesi ise bölümlerde yapılacak araştırmalarla gerçekleşir.Bu araştırmanın amacı, 2005 yılı ve sonrasında kurulan Resim Bölümlerindeki eğitim-öğretim sürecine ilişkin bölüm başkanları, öğretim elemanları ve öğrencilerin görüşlerini belirlemektir. Araştırmada nicel ve nitel veri toplama yöntemlerinin birlikte kullanıldığı karma yöntemden yararlanılmıştır. Bu bağlamda; geliştirilen veri toplama aracı örneklemde yer alan 22 öğretim elemanı ve 192 öğrenci ile uygulanmış, 5 bölüm başkanı ile de yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen nicel veriler SPSS paket programı ile frekans (f) ve yüzdelik dağılımları (%) göz önüne alınarak, nitel veriler ise betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Elde edilen bulguların değerlendirilmesi sonucu, Resim Bölümlerinin eğitim-öğretim sürecinde ve fiziki koşullarında çeşitli eksikliklerin yer aldığı tespit edilmiştir.Anahtar Sözcükler: Sanat Eğitimi, Resim Bölümü, Eğitim-Öğretim Süreci, Fiziki Koşullar Faculties of Fine Arts are higher education institutions that improve art in our country. All kinds of developments experienced in these institutions will reflect in the development of art in our country. To improve the developments in Departments of Painting, researcher should made various researches on these departments.The aim of this research is to determine instructors' and students' opinions about education and training process of departments of painting established in 2005 and after. In this research mixed research methodology which contains both quantitative and qualitative methods had been used. In this context, developed data collection tool had been applied with 22 instructors and 192 students in the sample group. Semi-structured interview form had been applied with 5 head of department. Obtained quantitative data was analyzed by using frequency (f) and percentage (%) by using SPSS software. Obtained qualitative data was analyzed by using descriptive analysis method. Several deficiencies in education and training process and physical conditions of Departments of Painting have been identified by analyzing obtained data.Key Words: Art Education, Departments of Painting, Education and Training Process, Physical Conditions
Collections