Zihin yetersizliği olan öğrencilere görsel-işitsel teknolojilerle sunulan tablet bilgisayar öğretim programının etkililiği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tablet kullanma becerisi, zihin yetersizliği olan çocuğun kazanması gereken pek çok bağımsız yaşam becerisi ve akademik beceri için önkoşul özelliği göstermektedir. Bu araştırma, hafif ve orta düzeyde zihin yetersizliği olan öğrencilerin bağımsız yaşam ve akademik becerileri kazanmalarında, destekleyici olabilecek tablet becerisinin öğretimine olan gereksinimden hareketle planlanmıştır.Bu araştırmanın amacı; hafif ve orta düzeyde zihin yetersizliği olan öğrencilere tablet bilgisayar kullanma becerisinin öğretilmesinde görsel-işitsel teknolojilerle sunulan Tablet Bilgisayar Öğretim Programının (TABÖP) etkililiğini, sürdürülebilirliğini ve genellenebilirliğini incelemektir. Bu amaçla hafif ve orta düzeyde zihin yetersizliği tanısı almış bir kız, üç erkek toplam dört öğrenci ile çalışma gerçekleştirilmiştir. Katılımcılar 12-16 yaş aralığında olan katılımcılardan ikisi kaynaştırma öğrencisi olup, diğer iki öğrenci ise bir özel eğitim ortaokuluna devam etmektedir.Araştırma, tek denekli araştırma modellerinden katılımcılar arası yoklama evreli çoklu yoklama modeli ile desenlenmiştir. Araştırmanın bağımlı değişkeni tablet bilgisayar kullanma becerisi, bağımsız değişken ise görsel-işitsel teknolojilerle sunulan TABÖP'tür. Araştırmacı tarafından iBooks Author uygulaması yardımıyla geliştirilen TABÖP'ün öğretimi, ipucunun giderek arttırılması öğretim yöntemiyle öğrencilere sunulmuştur. Araştırma bulguları, katılımcıların tablet bilgisayarı kullanma becerisini ölçütü karşılar düzeyde (%85) edindiklerini; edindikleri bu becerileri uygulama bittikten bir, iki ve üç hafta sonra koruduklarını; gerek farklı ortamlara, gerekse farklı tablet bilgisayara genelleyebildiklerini göstermiştir. Sosyal geçerlik verileri ise katılımcıların uygulama sürecinde çok mutlu olduklarını ve anne-babalarının çalışmadan çok memnun kaldıklarını göstermiştir. The use of tablet computer skill which is prerequisite skill to get independent life skills and academic skills for students with mild and moderate intellectual disability. This study was planned from this point of view.The purpose of the present study is investigate the effects of Tablet Computer Instruction Program presented via audio-visual technologies on teaching the use of tablet computer skill. Four youths (one girl and three boys) with mild and moderate intellectual disability whose ages are between 12 to 16 years old participated in this study.The effects of Tablet Computer Instruction Program (TACIP) presented via audio-visual technologies on teaching the use of tablet computer to students with mild and moderate intellectual disability was investigated by using multiple probe design between the participants. Dependent variable of the study is using tablet computer and independent variable of the study is TACIP presented via audio-visual technologies.TACIP is an e-book material which was developed by author of this study and which was presented by least to most prompting procedure in this study.Findings of study indicated that all participants learned to use tablet computer by meeting criteria (%85). Also, it has seen that all participants were able to maintain the acquired skills and generalized it to other tablet computers and other settings. Social validity findings of the study were positive. Students stated that `it was marvelous to participate in this study` and parents said that `it was glad to us study with you`.
Collections