Reflection on reflection: EFL university instructors` perceptions on reflective practice
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın öncelikli amacı, İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten üniversite okutmanlarını yansıtmalı öğretim araçlarını kullanarak yansıtmalı öğretime katmak ve onların bu katıldıkları yansıtmalı öğretim uygulamalarıyla ilgili algılarını öğrenmektir. Çalışmanın amacını gerçekleştirmek için, Kastamonu Üniversitesi'nin Yabancı Diller Yüksekokulunda İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten sekiz üniversite okutmanı çalışmaya katıldı. Yansıtmalı öğretimin düzenli ve sistematik uygulanması için, yansıtmalı günlük, yansıtmalı video analizleri ve meslektaş ile görüşme, yansıtmalı öğretim araçları olarak kullanıldı. Çalışmanın uygulanmasından önce, katılımcılar yansıtmalı araçları nasıl kullanacakları konusunda eğitildi. Bu eğitim boyunca, katılımcılara yansıtma kavramı, yansıtmalı öğretimin önemi ve çalışmanın yöntemi konusunda gerekli bilgiler verildi. Bu eğitimden sonra katılımcılar onlara önceden verilen kılavuz ilkeler doğrultusunda yansıtmalı öğretim araçlarının her birini kullandılar.Verilerin toplanması için, niteliksel araştırma araçları kullanıldı. Katılımcılar yansıtmalı öğretim araçlarıyla yansıtmalı öğretim uygulamasına katıldıktan sonra, onlardan her bir aracın kullanımı ile ilgili görüşlerini yazmaları istendi. Buna ek olarak, bu yansıtmalı öğretimler ve yansıtmaları araçların kullanımı hakkında ne hissettiklerini ve düşündüklerini öğrenmek amacıyla katılımcılara bir algı anketi uygulandı. Son olarak, yansıtıcı görüşler ve algı anketi aracıyla toplanan veriyi desteklemek için, katılımcılarla yarı yapılandırılmış görüşmeler yapıldı. Niteliksel veri, `Sürekli Karşılaştırma Metodu` (Constant Comparison Method) kullanılarak analiz edildi. Çalışmanın sonuçları, tüm üniversite okutmanlarının çalışmadan büyük ölçüde faydalandığını ve çeşitli yansıtmalı araçlar kullanarak katıldıkları yansıtmaları öğretim uygulamalarından oldukça memnuniyet duyduklarını ortaya koydu. Okutmanlar, bu uygulamaların verimli olduğunu düşündü. Yansıtmalı öğretim uygulamalarına katılmanın, öğretmenlik becerileri üzerine farkındalık kazanmak, kendini değerlendirmek ve profesyonel gelişimi artırmak için önemli bir fırsat olduğu ortaya çıktı. Ayrıca, sonuçlar katılımcıların çalışma boyunca kullandıkları tüm yansıtmalı araçlarla ilgili pozitif düşündüklerini gösterdi. Fakat bir kaç katılımcı yansıtmalı günlük ve video kayıtları ile ilgili bazı zorluklardan bahsetti. Yansıtmalı düşünce yolu olan günlük ve video kullanımının çok zaman, çaba ve sorumluluk gerektirdiğini bildirdiler. Ama meslektaşları ile görüşme yapmak hakkında hiç bir negatif algı ortaya çıkmamıştır. Çalışmanın sonunda, yansıtmalı öğretim uygulamaları, katılımcıların yansıtmalı öğretim fikirlerini gelecek profesyonel eylemlerinde uygulamak için motivasyonlarını ve heveslerini artırdı. Sonuç olarak, katılımcılar yansıtmalı öğretimin öğretmenlerin gelişimi için etkili bir metot olduğunu ve bunun çeşitli yollarla ya da araçlarla uygulanabileceğini farkına vardılar. Ayrıca, bu yansıtmalı öğretim uygulamalarının sistematik bir şekilde uygulanırsa, profesyonel gelişime katkıda bulunabileceğini fark ettiler. Sonuçlar, önceki çalışmalar doğrultusunda tartışıldı. Çalışmanın sonuçları ışığında, yansıtmalı öğretimin etkili kullanılması için uygulamalar sunuldu ve ileriki çalışmalar için önerilerde bulunuldu. Anahtar kelimeler: Yansıtmalı öğretim, yansıtmalı günlük, yansıtmalı video analizleri, meslektaş görüşmeleri, İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten Türk üniversite okutmanları. The primary objective of the present study was to engage EFL university instructors in reflective teaching practices through the use of various reflective tools and to find out their perceptions about these reflective teaching practices that they were engaged in. For the research purposes, a total of eight EFL university instructors working at the Foreign Language School of Kastamonu University, Turkey participated in the study. For a regular and systematic implementation of reflective practice, different reflective teaching tools; namely, reflective diaries, reflective video analysis, and reflective peer sessions were used. Prior to the implementation of the actual study, the participants were first trained on how to use the reflective tools. During this training, necessary information about the concept of reflection, significance of reflective practice, and the procedure of the study was given to the participants. After the training, the participants used each of these tools by following the guidelines provided for them beforehand. Data were collected through the qualitative research instruments. After the participants were involved in reflective practices through the reflective tools, they were asked to write a reflection on the use of each tool. Also, a perception questionnaire was administered to the participants in order to identify how they felt and perceived about the reflective practices and the use of reflective tools. Finally, in order to support the data obtained through the reflections and perception questionnaire, the semi-structured interview was conducted with the participants. The qualitative data were analyzed by using the Constant Comparison Method. The results of the study put forward that all of the EFL university instructors benefited much from the current study and were highly pleased with having participated in these reflective teaching practices by means of various reflective tools. These practices were perceived fruitful by the EFL university instructors. Engaging in reflective practices was found as an important opportunity for gaining awareness about teaching skills and practices, increasing self-evaluation and professional growth. The findings also yielded that the participants were positive about all the reflective tools they used throughout the study. However, a few of the participants mentioned some difficulties about reflective diary and reflective video analysis. They reported that the use of reflective diary and reflective video analysis as a way of reflection required much time, effort, and commitment, yet no negative perceptions about participating in reflective peer sessions were found. At the end of the study, the reflective practices increased the instructors' motivation and enthusiasm in order to implement the ideas of reflective teaching for their future professional practices. The participants also realized that reflective practice is an effective method for teacher development, and it can be applied through different ways or tools. Further, they noticed that reflective teaching practices can contribute to professional empowerment if they are implemented in a systematic fashion. The findings were discussed with regard to the previous research. In the light of the research findings, some implications for the effective use of reflective teaching were provided, and suggestions for further studies were offered. Key words: Reflective teaching, reflective diary, reflective video analysis, peer sessions, professional development, Turkish EFL university instructors.
Collections