Ergenlerde internet ve problemli internet kullanım davranışının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmada, ergenlerin genel internet kullanım davranışlarının, internet ortamında oyun oynama davranışlarının betimlenmesi ve bu davranışlar bakımından problemli internet kullanım düzeylerinin önemli bir farklılık gösterip göstermediğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca, araştırmada genel internet kullanım süresi, internette oyun oynama süresi, problemli internet kullanım düzeyi ile genel erteleme ve akademik erteleme arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Son olarak ise ergenlerin internet hakkındaki görüşlerinin nitel olarak betimlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu toplam 1088 lise öğrencisinden oluşmuştur. Araştırmanın verilerini toplamak için `Problemli İnternet Kullanım Ölçeği-Ergen`, `Genel Erteleme Ölçeği`, `Akademik Erteleme Ölçeği` ve `Kişisel Bilgi Anketi`nden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre ergenlerin günlük internet kullanım süresi 30 dakika ile 15 saat arasında, ortalaması saat olarak 3.42'dir. Ergenlerin internet kullanım süresi arttıkça problemli internet kullanım düzeyleri de artmaktadır. Ergenler en çok cep telefonu ile internet kullanmaktadır. Ayrıca cep telefonu ile kullanan ergenler, taşınabilir bilgisayar ile kullananlara göre daha yüksek problemli internet kullanım düzeyine sahiptirler. Ergenler interneti en çok eğlenmek-vakit geçirmek için kullanmaktadır. Ayrıca eğlenmek-vakit geçirmek ile iletişim kurmak amaçlı internet kullanan ergenlerin problemli internet kullanım düzeylerinin bilgi elde etmek amaçlı internet kullananlara göre daha yüksek problemli internet kullanım düzeyine sahip oldukları belirlenmiştir. İkiden fazla kişiyle oynanan oyunları oynayanların problemli internet kullanım düzeyleri tek ve iki kişiyle oynanan oyunları tercih edenlere göre daha yüksek bulunmuştur. Araştırmada internette günlük ortalama oyun oynama süresi ile genel erteleme düzeyi arasında, problemli internet kullanımı ile genel erteleme düzeyi arasında ve günlük ortalama internette oyun oynama süresi ile akademik erteleme düzeyi arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki elde edilmiştir. Problemli internet kullanımı ile akademik erteleme düzeyi arasında ise pozitif yönde - anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, ergenlerin interneti en çok bilgi elde etme aracı olarak gördüğü belirlenmiştir. Ergenler internetin en çok olumlu yönünün bilgi elde etmeyi sağlaması olduğunu ve en çok olumsuz yönünün ise boşa zaman kaybettirmesi olduğunu ifade etmişlerdir. The aim of this study is to determine the internet usage behaviours of adolescents, describe playing game behaviours on the internet and investigate the level of problematic internet usage. Furthermore, the correlation of general procrastination and academic procrastination the level of problematic internet usage, the time spent on the internet for playing game and the time spent on general internet usage on investigated. Also it is aimed at describing adolescents' ideas about internete qualitatively. The participents of study were 1088 high school students. The instruments used for data collection were `Problematic Internet Usage-Adolescents`, `General Procrastination Scale`, `Academic Procrastination Scale` and `Personal Information Form`. The research findings reveal that adolescents use internet between 30 minutes and 15 hours per day, on average 3.42 hours. The more they use internet the more problematic internet usage behaviour they have. The adolescents mostly use internet on their mobile phones. The adolescents using mobile phones for internet have more problematic internet usage behaviour than the adolescents using lap top for internet. They mostly used for fun and spending time. Also, the adolescents using for fun, spending time and communication have more problematic internet usage behaviour than the ones using internet for getting information. The adolescents playing game on the internet for more than two people have more problematic internet usage behaviour the ones playing game for one person two people. Moreover, there were meaningful positive correlation between the daily average playing time on the internet and the general procrastination level, between the problematic internet usage and general procrastination, between the daily average playing time on the internet and academic procrastination. It is also determined that was a meaningful positive intermediate correlation between problematic internet usage and academic procrastination. Furthermore, it is determined that the adolescents see internet as a way of getting information. The adolescents expressed that getting information as the advantages of the internet is spending time a lot as the disadvantages of the internet.
Collections