İşitme engelli kaynaştırma öğrencilerinin okuma becerilerinin formel olmayan okuma envanteri ile değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İşitme engelli kaynaştırma öğrencilerinin okuma becerilerinin Formel Olmayan Okuma Envanteri (FOOE) ile değerlendirilmesini amaçlayan bu araştırma betimsel model olarak desenlenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını Eskişehir il merkezlerinde bulunan işitme engelli 13 kaynaştırma öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri öğrenci bilgi formları FOOE kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma verilerinin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları işitme engelli kaynaştırma öğrencilerinin öğretimsel düzeyde bir öyküyü okuduklarında okuduğunu anlatmada ana olayların çoğunu anlatabildiklerini, ana fikirden bahsedebildiklerini ve karakterlerin çoğu hakkında bilgi verebildiklerini ancak bazı olayların anlatımında zorlandıklarını göstermektedir. Öğrencilerin soru-cevap becerileri ile ilgili olarak soruda bulunan ipuçlarını kullanabildikleri ve stratejileri kullanarak sorulara cevap verebildikleri ancak bazı soruları cevaplandırmakta zorlandıkları görülmektedir. İşitme engelli kaynaştırma öğrencilerinin okuma becerilerinin FOOE ile değerlendirilmesini amaçlayan bu araştırmanın alan yazına katkıda bulunacağı düşünülmektedir. İşitme engelli öğrencilerin öğretmenlerine okuma becerilerinin değerlendirilmesi ile ilgili olarak yol gösterici olabileceği düşünülmektedir. Anahtar Sözcükler: İşitme engelli öğrenciler, Okuduğunu anlatma, Soru-cevap. This research is an attempt to assess the reading skills of hearing impaired mainstream students in integrated classrooms using the Informal Reading Inventory (IRI) within a descriptive model. The participants of the research are 13 hearing impaired mainstream students from the center of the province of Eskisehir. The data of this research has been obtained through student information forms created by Karasu, Girgin and Uzuner (2013b) with the use of IRI. The students' ability to retell what is read and level to answer questions was assessed by the `retelling what is read` tool and `answering questions evaluation` tool found in IRI. The findings of the research indicate that mainstream hearing impaired mainstream students are able to retell much of the main events they have read. They are also able to discuss the main idea and give information about most of the characters. The findings also indicate that students are able to use clues within questions to come up with answers, and are able to use question-answer strategies. It is believed that this paper, which is an attempt to evaluate the reading skills of hearing-impaired students in integrated classrooms using IRI, will contribute to the literature in this field. It is believed that it will guide teachers in evaluating the reading skills of hearing-impaired students. Keywords: Hearing impaired students, Retelling what is read, Question-answer.
Collections