FL listening comprehension strategy employment of high and low anxious listeners
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı yabancı dilde dinleme kaygısı ve yabancı dilde dinleme-anlama stratejileri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Aynı zamanda, kaygı seviyesi yüksek ve düşük öğrenciler arasındaki dinleme-anlama stratejileri kullanım farkını ortaya koymak da amaçlanmıştır. Bunlara ek olarak, yabancı dilde dinleme kaygısı düşük ve yüksek öğrencilerin dinleme-anlama stratejilerini nasıl kullandıkları incelenmiştir. Toplamda, Anadolu Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği Bölümü birinci sınıf öğrencisi olan 79 kişi çalışmaya katılmıştır. Çalışmanın amaçları doğrultusunda veri toplamak amacıyla hem nicel (FLLAS ve LCSI) hem de nitel (günlük ve mülakat) veri toplama yöntemlerinden faydalanılmıştır. Katılımcıların yabancı dilde dinleme kaygı seviyelerini ölçmek ve yabancı dilde dinleme-anlama strateji kullanımlarını belirlemek amacıyla FLLAS ve LCSI dağıtılmıştır. Daha sonra, katılımcılar, çalışmanın amaçları doğrultusunda günlük yazma konusunda bilgilendirilmişlerdir. Beş hafta süren günlük yazma sürecinden sonra; bu katılımcılar, FLLAS puanları göz önünde bulundurularak yüksek seviyede kaygılı, orta seviyede kaygılı ve düşük seviyede kaygılı olmak üzere üç gruba ayrılmışlardır. Bu çalışmanın amacı yabancı dilde dinleme kaygısı yüksek ve düşük olan öğrencilerin kullandıkları yabancı dilde dinleme-anlama stratejilerini belirlemek olduğu için, yüksek kaygılı ve düşük kaygılı öğrenciler mülakata çağırılmışlardır. Nicel verilerin analizi sonucunda, yabancı dilde dinleme kaygısı ile yabancı dilde dinleme-anlama stratejileri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Yani, öğrencilerin kaygı seviyeleri artıkça, strateji kullanımlarının düştüğü gözlemlenmiştir. Aynı zamanda, yabancı dilde kaygı seviyesi yüksek ve düşük öğrenciler arasında, yabancı dilde dinleme-anlama strateji kullanımı açısından istatiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Bir diğer değişle, kaygı seviyesi düşük öğrencilerin, kaygı seviyesi yüksek öğrencilere kıyasla daha fazla yabancı dilde dinleme-anlama stratejisi kullandıkları gözlemlemiştir. İki farklı grup öğrencinin, bu stratejiler arasından hangilerinde (bilişsel, üst bilişsel ve sosyo-duyuşsal stratejiler) fark gösterdiklerini sergilemek için, nicel verilere ek olarak nitel veriler de analiz edilmiştir. Bu analizlerin sonucunda, yabancı dilde dinleme kaygı seviyesi düşük olan öğrencilerin kaygı seviyesi yüksek olan öğrencilerden üç kategori bazında da daha fazla yabancı dilde dinleme-anlama stratejisi kullandıkları bulunmuştur. Günlükler ve mülakatlardan elde edilen nitel verinin analizi, aynı zamanda bu iki farklı grup katılımcının yabancı dilde dinleme-anlama stratejilerini birbirlerinden farklı şekilde kullandıklarını göstermiştir. Bu çalışmanın sonucu, yabancı dilde dinleme endişesi ile yabancı dilde dinleme-anlama strateji kullanımının birbirini etkilediğini göstermiştir. Ancak, bu iki değişkenden hangisinin diğerini etkilediğini belirlemek hem çok zor hem de bu çalışmanın amaçları dışındadır. Yine de, yabancı dilde dinleme-anlama stratejileri yabancı dil öğrencilerine öğretilebileceğinden, yabancı dilde dinleme kaygı seviyesi düşük öğrenciler tarafından kullanılan stratejiler, kaygı seviyesi yüksek öğrencilere kaygılarını azaltmak amacıyla öğretilebilir. Bu çalışmanın bulguları, strateji eğitiminin yabancı dilde dinleme sınıflarına uygulanması sürecinde ilk adım olarak görülebilir. Bu çalışmanın bulguları ilgili alanyazın ile tartışılmıştır ve sunulmuştur. Çalışmanın bulguları göz önünde bulundurularak, yabancı dilde dinleme kaygısı ve yabancı dilde dinleme-anlama strateji kullanımı ile ilgili uygulamak sunulmuştur.Anahtar kelimeler: Yabancı dilde dinleme-anlama, yabancı dilde dinleme kaygısı,yabancı dilde dinleme-anlama stratejileri, birinci sınıf İngilizce Öğretmenliği bölümü öğrencileri The aim of this study was to investigate the relationship between FL listening anxiety and FL listening comprehension strategy use. Also, it was aimed to determine whether there existed a statistically significant difference between high and low anxious listeners in terms of FL listening comprehension strategy use. Furthermore, how high and low anxious listeners employed FL listening comprehension strategies also examined. A total of 79 first year ELT students in Anadolu University, Turkey participated in the study. In order to collect data for the purposes of the study, both quantitative (FLLAS and LCSI) and qualitative (learner diaries and guided interviews) were utilized. To determine FL listening anxiety level and FL listening comprehension strategy use of the participants, FLLAS and LCSI were distributed. Then, participants were trained on how to write effective diaries for the purposes of study. After diary keeping, which lasted for five weeks, participants were divided into three categories according to their FLLAS scores namely, high anxious, moderate anxious, and low anxious listeners. As the purpose of this study was to investigate the FL listening comprehension strategies used by high and low anxious listeners, learners with high and low levels of anxiety were invited to participate in guided interview sessions. As a result of the quantitative data analysis, a statistically moderate relationship was found between the two variables, in that participants FL listening anxiety level increased when their FL listening comprehension strategy use decreased or vice versa. It was also found that high and low anxious listeners employed FL listening comprehension strategies with a statistically significant difference. In other words, the results yielded that both group of listeners used FL listening comprehension strategies at some level however; low anxious listeners used more FL listening comprehension strategies than high anxious listeners. In order to demonstrate in which FL listening comprehension strategies (cognitive, metacognitive, and socioaffective strategies) high and low anxious listeners showed difference, qualitative data collected through learner diaries and guided interviews were analyzed through content analysis method in addition to quantitative data analysis. It was found that low anxious listeners outnumbered high anxious listeners in the employment of FL listening comprehension strategies in all categories i.e. cognitive strategies, metacognitive strategies, and socioaffective strategies. The analysis of the learner diaries and guided interviews demonstrated that high and low anxious listeners employed FL listening comprehension strategies in different manners. The findings of the current study yielded that FL listening anxiety and FL listening comprehension strategy use affected each other mutually. However, deciding which one affected the other one was a difficult task and beyond of the scope of the study. Nevertheless, as FL listening comprehension strategies can be taught to FL listeners, the strategies used by low anxious listeners can be taught to high anxious listeners to reduce their FL listening anxiety levels. The findings of this study might be viewed as one of the first steps into implementing explicit strategy training into FL listening classes. The findings of the study were presented and discussed with respect to the related literature. Bearing in mind the research findings, some implications regarding the FL listening anxiety and FL listening comprehension strategy use were proposed.Key words: FL listening comprehension, FL listening anxiety, FL listening comprehension strategies, first-year ELT students
Collections