Meslek lisesi öğretmenlerinin öğrenme güçlüğü hakkındaki bilgi düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde görev yapmakta olan öğretmenlerin öğrenme güçlüğü hakkındaki bilgi düzeyleri çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. 334 öğretmenin katıldığı araştırma Eskişehir İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı Odunpazarı ve Tepebaşı ilçelerindeki Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama amacıyla `Öğrenme Güçlüğü Bilgi Formu` öğretmenlere araştırmacı tarafından bizzat ulaştırılmıştır. Öğretmenlerin öğrenme güçlüğüne dair bilgi düzeylerini ve bu bilgi düzeyine etki eden değişkenleri ortaya koymak amacıyla nedensel-karşılaştırma araştırması gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen veriler SPSS 23 paket programı ile analiz edilmiştir. Betimsel analizlerle birlikte T testi ve ANOVA gerçekleştirilmiştir. Gerçekleştirilen analizler sonucunda öğretmenlerin branşlarının, kaynaştırma eğitimi kapsamında sınıflarında herhangi bir yetersizlik alanına sahip öğrencinin eğitim görmüş olmasının ve daha önce özel eğitimle ilgili bir hizmet içi eğitime katılmış olma değişkenlerinin öğretmenlerin öğrenme güçlüğüne dair bilgi düzeylerinde anlamlı bir etkiye sahip olduklarına ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin öğrenme güçlüğüne dair bilgi eksikliklerinin giderilmesi için lisans eğitimleri sırasında öğrenme güçlüğünün özel eğitim dersi haricinde bir ders olarak okutulması gerektiğine ve mezun olmuş öğretmenler için hizmet içi eğitime ihtiyaç duyulduğuna ilişkin verilere ulaşılmıştır. In this study, the knowledge levels of teachers who work in Vocational and Technical Anatolian High Schools on learning disability were analyzed based on different variables. The study was conducted with 334 teachers in Vocational and Technical High Schools in the districts Odunpazari and Tepebasi under the Eskisehir Provincial Directorate of National Education. `Learning Disability Information Form` data collection tool was delivered to the teachers by the researcher himself. The explanatory research design was used for this study, which aims to reveal the knowledge levels of teachers about learning disability and the variables influencing this level of knowledge. The findings of the questionnaire were analyzed with the SPSS 23 package program. T test and Anova analysis were conducted along with descriptive analyses. As a result of the analyses, the following variables were found to be statistically influential on the knowledge level of the teachers; branches of teachers, having a student with an inability being educated in inclusive education classes and having participated an in-service training on special education previously. At the end of the study, it was concluded that learning disability shall be added as a course in undergraduate education and that in-service education is required for graduated teachers in order to resolve the lack of knowledge about learning disabilities.
Collections